Jak už jsme psali minulý týden, Internet Explorer 11 nabídne podporu WebGL, tedy práci s 3D grafikou v Javascriptu uvnitř webového prohlížeče. WebGL víceméně odpovídá grafické knihovně OpenGL ES, která se stará o 3D grafiku na mobilních telefonech s iOS a Androidem, a jedná se o ořezanou verzi „velké“ multiplatformní knihovny OpenGL.
OpenGL je otevřená grafická knihovna, která sekunduje v případě Windows DirectX od Microsoftu. No a právě na DirectX je postavená i akcelerace vykreslování webových stránek v Internet Exploreru.
Nabízí se tedy otázka, jak v takovém případě bude fungovat podpora WebGL v IE11. Budou se vedle DirectX nezávisle zpracovávat i instrukce OpenGL knihovny? Nebudou, Internet Explorer 11 totiž samozřejmě i nadále bude akcelerovat pouze skrze DirectX, do kterého bude překládat i javascriptový kód pracující s OpenGL. Nemělo by to být nic komplikovaného, obě knihovny si jsou totiž velmi podobné.
Vše osvětlí schéma níže.
S GPU bude i v případě vykreslování WebGL komunikovat DirectX, nikoliv OpenGL