WebGL v IE11 se bude zpracovávat pomocí DirectX, nikoliv OpenGL

Jak už jsme psali minulý týden, Internet Explorer 11 nabídne podporu WebGL, tedy práci s 3D grafikou v Javascriptu uvnitř webového prohlížeče. WebGL víceméně odpovídá grafické knihovně OpenGL ES, která se stará o 3D grafiku na mobilních telefonech s iOS a Androidem, a jedná se o ořezanou verzi „velké“ multiplatformní knihovny OpenGL.

OpenGL je otevřená grafická knihovna, která sekunduje v případě Windows DirectX od Microsoftu. No a právě na DirectX je postavená i akcelerace vykreslování webových stránek v Internet Exploreru.

Nabízí se tedy otázka, jak v takovém případě bude fungovat podpora WebGL v IE11. Budou se vedle DirectX nezávisle zpracovávat i instrukce OpenGL knihovny? Nebudou, Internet Explorer 11 totiž samozřejmě i nadále bude akcelerovat pouze skrze DirectX, do kterého bude překládat i javascriptový kód pracující s OpenGL. Nemělo by to být nic komplikovaného, obě knihovny si jsou totiž velmi podobné.

Vše osvětlí schéma níže.

 Architektura WebGL v IE11.png
S GPU bude i v případě vykreslování WebGL komunikovat DirectX, nikoliv OpenGL
Diskuze (27) Další článek: České firmy letos za reklamu na internetu utratí skoro 13 miliard

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,