Yahoo prý uvažuje o prodeji internetové části a výměně Marissy Mayer

Yahoo prý uvažuje o prodeji internetové části a výměně Marissy Mayer

Jedna z největších a nejstarších internetových společností – Yahoo se možná dočká velkých změn. Dle neoficiálních informací zdrojů Reuters ale představenstvo společnosti uvažuje i o možnostech prodeje hlavních internetových částí firmy, na kterých Yahoo vyrostlo.

Na právě probíhajících schůzkách, které by měly trvat až do konce tohoto týdne, se bude rozhodovat o budoucí strategii a jak naložit s investici ve společnosti Alibaba, která se ukázala jako extrémně výnosná. V současné době má 15% podíl hodnotu kolem 30 miliard dolarů, přičemž Alibaba má aktuálně tržní hodnotu 209 miliard dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Hlavní internetové služby Yahoo, mezi které patří Mail nebo obsahové části pro zprávy jsou oproti podílu ve společnostech Alibaba Group (32 miliard dolarů) a Yahoo Japan (8,5 miliardy dolarů) jen malou částí hodnoty Yahoo. Význam těchto služeb se navíc rok od roku snižuje, což je znát i v oblasti internetové reklamy, kterou Yahoo provozuje také v rámci vlastního vyhledávání na bázi Bingu.

Šéfka Marissa Mayer, která v roce 2012 nastoupila do Yahoo po 13 letech v Googlu, kde byla na různých vysokých pozicích řízení produktů jako vyhledávání, mapy, gmail a dalších, se snažila přepracovat produktovou strategii Yahoo a zvládla i několik akvizic, včetně nákupu blogovací platformy Tumblr. Zatím ale výsledky nejsou stále vidět, což není ideální stav pro netrpělivé investory, kteří chtějí růst pokud možno v co nejkratším čase. Tumblr koupený za 1,1 miliardy dolarů sice přinesl nové návštěvníky, ale jejich monetizace skrze reklamu se nedaří.

Klepněte pro větší obrázek
Tržní hodnota Yahoo v průběhu času (Zdroj: Yahoo Finance)

Podle Mayerové se jedná o dlouhodobou proměnu, která potrvá několik let. Mezi nové investice Yahoo se zařadily oblasti mobilních platforem, videoobsah a pokročilé reklamní technologie.

I když značka Yahoo upadá, stále patří mezi nejnavštěvovanější stránky na světě, podle statistik měření comscore v říjnu navštívilo Yahoo více než 210 milionů uživatelů. Je jasné, že o internetovou část Yahoo by měly zájem vybrané skupiny a společnosti z oblasti médii nebo reklamních platforem. Jak se ale situace v nejbližší době vyvine, na to si budeme muset počkat.

Diskuze (3) Další článek: Seagate ukázal serverové 5PB úložiště složené z SSD s rychlostí 1 TB/s

Témata článku: Byznys, Web, Internet, Yahoo, Tumblr, Marissa Mayer, Japan, Hlavní internet, Reklamní platforma, Mar, Schůzka, Yahoo Japan, Nejkratší čas, May, Nejkratší doba, Ideální stav, Videoobsah, Reklamní technologie, Yahoo Finance, Představenstvo, Alibaba, Mayer, Alibaba Group, ComScore


Určitě si přečtěte

Otestovali jsme 8 mobilů do 8 000 Kč: rozdíly ve výkonu jsou ohromné

Otestovali jsme 8 mobilů do 8 000 Kč: rozdíly ve výkonu jsou ohromné

** Mobil za 8 000 Kč uspokojí většinu uživatelů ** Klasické foťáky stačí, širokáče ale zklamaly ** Zásadní jsou rozdíly ve výkonu

Časopis Computer | 4

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

** 8 služeb pro sledování leteckého provozu ** Nejznámější je Flightradar24, ale alternativy leckdy prozradí více ** Letadla i v této pohnuté době čile létají a je co pozorovat

Karel Kilián | 14

AMD Ryzen 5000 s architekturou Zen 3: počet jader zůstává, výkon rekordně roste

AMD Ryzen 5000 s architekturou Zen 3: počet jader zůstává, výkon rekordně roste

** AMD představilo novou generaci desktopových procesorů řady Ryzen 5000 ** Nová architektura Zen 3 přináší mnoho vylepšení a přibližně 19% zvýšení výkonu IPC ** Všechny modely budou v prodeji 5. listopadu

Karel Javůrek | 43