Yahoo prý uvažuje o prodeji internetové části a výměně Marissy Mayer

Jedna z největších a nejstarších internetových společností – Yahoo se možná dočká velkých změn. Dle neoficiálních informací zdrojů Reuters ale představenstvo společnosti uvažuje i o možnostech prodeje hlavních internetových částí firmy, na kterých Yahoo vyrostlo.

Na právě probíhajících schůzkách, které by měly trvat až do konce tohoto týdne, se bude rozhodovat o budoucí strategii a jak naložit s investici ve společnosti Alibaba, která se ukázala jako extrémně výnosná. V současné době má 15% podíl hodnotu kolem 30 miliard dolarů, přičemž Alibaba má aktuálně tržní hodnotu 209 miliard dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Hlavní internetové služby Yahoo, mezi které patří Mail nebo obsahové části pro zprávy jsou oproti podílu ve společnostech Alibaba Group (32 miliard dolarů) a Yahoo Japan (8,5 miliardy dolarů) jen malou částí hodnoty Yahoo. Význam těchto služeb se navíc rok od roku snižuje, což je znát i v oblasti internetové reklamy, kterou Yahoo provozuje také v rámci vlastního vyhledávání na bázi Bingu.

Šéfka Marissa Mayer, která v roce 2012 nastoupila do Yahoo po 13 letech v Googlu, kde byla na různých vysokých pozicích řízení produktů jako vyhledávání, mapy, gmail a dalších, se snažila přepracovat produktovou strategii Yahoo a zvládla i několik akvizic, včetně nákupu blogovací platformy Tumblr. Zatím ale výsledky nejsou stále vidět, což není ideální stav pro netrpělivé investory, kteří chtějí růst pokud možno v co nejkratším čase. Tumblr koupený za 1,1 miliardy dolarů sice přinesl nové návštěvníky, ale jejich monetizace skrze reklamu se nedaří.

Klepněte pro větší obrázek
Tržní hodnota Yahoo v průběhu času (Zdroj: Yahoo Finance)

Podle Mayerové se jedná o dlouhodobou proměnu, která potrvá několik let. Mezi nové investice Yahoo se zařadily oblasti mobilních platforem, videoobsah a pokročilé reklamní technologie.

I když značka Yahoo upadá, stále patří mezi nejnavštěvovanější stránky na světě, podle statistik měření comscore v říjnu navštívilo Yahoo více než 210 milionů uživatelů. Je jasné, že o internetovou část Yahoo by měly zájem vybrané skupiny a společnosti z oblasti médii nebo reklamních platforem. Jak se ale situace v nejbližší době vyvine, na to si budeme muset počkat.

Diskuze (3) Další článek: Seagate ukázal serverové 5PB úložiště složené z SSD s rychlostí 1 TB/s

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,