YouTube | Startupy | Akvizice

Youtube koupil startup FameBit, který propojuje youtubery a internetové celebrity se značkami

Youtube koupil startup FameBit, který propojuje youtubery a internetové celebrity se značkami

Youtubeři získávají peníze nejen ze zobrazené reklamy, z čehož si část bere Google, ale v případě těch známějších tvůrců také od jednotlivých značek. Startup FameBit tvoří tržiště, kde spojuje právě tyto dva světy mezi „influencery“ a marketingovými odděleními či agenturami daných společností.

FameBit a podobné platformy jsou pro youtubery a moderní internetové celebrity na Twitteru, Instagramu, Facebooku a dalších sociálních sítích výhodným středobodem k získání větších zakázek snadno a rychle, stejně to platí i pro opačnou stranu v podobě agentur a společností, které chtějí využít různé formy propagace od daného tvůrce.

FameBit ale nově patří přímo Youtube, který je vlastněný Googlem, takže se kolečko alespoň v rámci Youtube opět uzavírá a i tentokrát tak bude mít Google podíl z jakékoli spolupráce youtubera a inzerenta.

Podle informací na webu využívá FameBit 46 tisíc tvůrců a přes 11 tisíc značek. FameBit získal na investicích přes 1,5 milionů dolarů, ale výše transakce bohužel nebyla zveřejněna. Vzhledem k velikosti ji lze odhadovat na desítky milionů dolarů.

Diskuze (4) Další článek: Futuristické brýle HoloLens na podzim zamíří do Evropy. Koupíte je za 90 000 korun

Témata článku: Google, YouTube, Sociální sítě, Startupy, Akvizice, Jednotlivá transakce, Youtuber, Tvůrce, Moderní internet, Značka


Určitě si přečtěte

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

** Odborníci přišli na to, jak obejít limit bezkontaktních plateb ** Stačí zařízení, ovlivňující komunikaci mezi kartou a terminálem ** Stahují se nad bezkontaktními platbami mračna?

Karel Kilián | 71

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

** Windows 10 tu jsou už čtyři roky, první verze dorazila 29. 7. 2015 ** Desítky měly nahradit neúspěšnou řadu Windows 8.x ** I po letech však systém budí emoce a zůstává kočkopsem

Jakub Čížek | 110