Youtubeři pocítí nižší příjmy z reklam, Google ladí nový systém s přísnějšími podmínkami a kontrolou

Youtubeři pocítí nižší příjmy z reklam, Google ladí nový systém s přísnějšími podmínkami a kontrolou

Google čelí v rámci platformy Youtube velkému tlaku inzertních společností, které požadují, aby se jejich reklamy nezobrazovaly u videí, které jsou příliš za hranou z několika pohledů (extrémismus, vulgarita, kontroverzní témata a podobně). Mnoho z velkých značek již inzerci bojkotovalo a dle předpokladů tento rok kvůli tomu přijde Youtube o stovky milionů dolarů.

Zástupci Youtube slíbili změny v podobě lepších nástrojů pro inzerenty ale také změny podmínek, které budou muset videa splňovat pro zveřejnění reklamy. V konečném důsledku se tak věc negativně odrazí na příjmech samotných youtuberů, kteří tvoří obsah na této platformě.

Jak oznámil jeden z komunitních manažerů Youtube, partneři (youtubeři) mají v následujících týdnech očekávat u videí různé fluktuace příjmů, protože Youtube bude zkoušet a ladit nový systém přísnější kontroly obsahu. Mezi hlavní doporučení patří, že nadpis a náhledový obrázek by měl odpovídat skutečnému obsahu a povaze videa.

Obecně ale platí stále stejná striktní pravidla pro možnost použití reklamy, mezi kterými je zákaz pro sexuální a násilný obsah, urážlivé a vulgární vyjadřování a podpora drog všeho typu.

S trochou ironie by se dalo říci, že většina českých youtuberů možná nebude mít do budoucna co jíst.

Témata článku: Google, YouTube, Reklama, Vide, Nadpis, Youtuber, Vulgární vyjadřování, Příjem, Fluktuace, Podmínka, Kontroverzní téma, Answer, Google+