Youtubeři pocítí nižší příjmy z reklam, Google ladí nový systém s přísnějšími podmínkami a kontrolou

Youtubeři pocítí nižší příjmy z reklam, Google ladí nový systém s přísnějšími podmínkami a kontrolou

Google čelí v rámci platformy Youtube velkému tlaku inzertních společností, které požadují, aby se jejich reklamy nezobrazovaly u videí, které jsou příliš za hranou z několika pohledů (extrémismus, vulgarita, kontroverzní témata a podobně). Mnoho z velkých značek již inzerci bojkotovalo a dle předpokladů tento rok kvůli tomu přijde Youtube o stovky milionů dolarů.

Zástupci Youtube slíbili změny v podobě lepších nástrojů pro inzerenty ale také změny podmínek, které budou muset videa splňovat pro zveřejnění reklamy. V konečném důsledku se tak věc negativně odrazí na příjmech samotných youtuberů, kteří tvoří obsah na této platformě.

Jak oznámil jeden z komunitních manažerů Youtube, partneři (youtubeři) mají v následujících týdnech očekávat u videí různé fluktuace příjmů, protože Youtube bude zkoušet a ladit nový systém přísnější kontroly obsahu. Mezi hlavní doporučení patří, že nadpis a náhledový obrázek by měl odpovídat skutečnému obsahu a povaze videa.

Obecně ale platí stále stejná striktní pravidla pro možnost použití reklamy, mezi kterými je zákaz pro sexuální a násilný obsah, urážlivé a vulgární vyjadřování a podpora drog všeho typu.

S trochou ironie by se dalo říci, že většina českých youtuberů možná nebude mít do budoucna co jíst.

Diskuze (29) Další článek: Čína se rozhodla otevřít první domov důchodců pro pandy

Témata článku: Google, YouTube, Reklama, Nový, Youtuber, Nízký příjem, Vulgární vyjadřování, Hlavní doporučení, Fluktuace, Dolar, Přísná kontrola, Sexuální obsah, Přísná podmínka, Velká značka, Answer, Komunitní manažer, Český youtuber, Dobrý nástroj, Podmínka, Velký tlak, Skutečný obsah, Obsah, Příjem, Konečný důsledek, Kontroverzní téma