Záhada dojezdu objasněna: Tesla Model 3 má baterie s kapacitou 50 kWh a 75 kWh

Na konci minulého měsíce Tesla představila nový Model 3 ve finální verzi a začala s výrobou, která se bude postupně velmi rychle navyšovat. Tesla představila dvě varianty Modelu 3, které se liší hlavně dojezdem na jedno nabití – 350 km nebo 500 km.

Vzhledem k tomu, že předchozí elektromobily Tesla se prodávaly se specifikací kapacity baterie, bylo tak trošku záhadou, jaká je právě u Modelů 3. Elon Musk ale prozradil, že v případě základní varianty s dojezdem 350 km se jedná o baterii s kapacitou 50 kWh a u dražší verze s dojezdem 500 km pak o 75kWh baterii. V případě Modlu S a X lze aktuálně objednat až 100kWh varianty.

Vzhledem k tomu, že u elektromobilu jde o takřka nejdražší samostatnou část vozu, je to velmi důležitá informace. Elon Musk už totiž dříve informoval, že aby mohla cena elektromobilů jít dolů, musí se snížit cena za kWh kapacity baterie. Právě kvůli tomu staví vlastní Gigafactory i vlastní typy nových Li-Ion článků.

Už dříve se cena baterií pro elektromobily Tesla dostala pod hranici 190 dolarů za kWh a aktuální výroba pomocí Gigafactory by měla pomoci snížit cenu o dalších 35 %. Do roku 2020 Elon Musk plánuje, že se cena dostane pod hranici 100 dolarů za jednu kWh.

Vše ale bude záviset na tom, jak rychle a plynule se podaří Gigafactory rozjet na plný výkon a případně i stavět další Gigafactory. Elon Musk už dříve upřesnil, že žádné zázračné baterie vhodné do hromadné výroby na trhu neexistují a u používaných baterií typu Li-Ion je zlepšování kapacity přibližně 5 % ročně.

Podívejte se na představení Tesla Model 3:

Témata článku: Tesla Motors, Elon Musk, Elektromobily, Baterie, Km/s, Dolar, KWh, Nabití, Model Tesla, Tesla model, Nový model, Dojezd, Základní varianta, Kapacita, Plný výkon, Tesla, Model, Důležitá informace, Drahá verze, Minulý měsíc, Hromadná výroba, Elektromobil, Tesla Gigafactory, Finální verze

Určitě si přečtěte

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

** Od Applu jsme čekali revoluci v bezdrátovém nabíjení. Nepřišla. ** Proč nikdo z našich redaktorů nenabíjí bezdrátově? ** Benefity nejsou velké a „bezdrát“ poškozuje baterii.

15.  10.  2017 | Kůžel Filip, Michlovský Jakub | 28

Tesla nestíhá, přesto propustila stovky zaměstnanců

Tesla nestíhá, přesto propustila stovky zaměstnanců

15.  10.  2017 | Mikešová Markéta | 30

Mercedes-Benz: do roku 2025 chceme prodávat až 25 % vozů pouze s elektrickým pohonem

Mercedes-Benz: do roku 2025 chceme prodávat až 25 % vozů pouze s elektrickým pohonem

** Mercedes-Benz podrobně odhalil budoucnost a plány ** Vsadí všechno na elektromobily, ale nezapomene ani na hybridy ** S autonomními systémy už počítá napříč celým spektrem, včetně kamionů

12.  10.  2017 | Javůrek Karel | 19