Myslím, že vyučovat 'pure' programování na ZŠ je holý nesmysl, už jen proto, že IT není o programování, ale o analytickém myšlení. No a analýza je něco na rozhraní umění a řemesla, nedá se nabiflovat, to se musí pochopit. A přemýšlení bolí. Možností jak to zlomit, je pozitivní motivace (termín z výcviků psů, ale u lidí to funguje taky ). A jsme opět u učitelstva... Mimochodem, po přečtení mnoha životopisů a pamětí lidí, kteří toho ve svém oboru hodně dokázali, jsem si uvědomil, že každý z nich měl nějaký vzor, často právě kantora, který ho nadchl pro 'jeho' předmět. Konec konců, i v mé obyčejné 'brožované' kariéře bych takové našel.Tak bych to spíš viděl na podporu 'polytechnických' kroužků. Něco ve stylu:1. Máme tady partu tatínků, lodních/leteckých/automobilových modelářů, jezdí s kluky po závodech. Ve škole jim zařídíme dílnu a přispějeme na materiál. No a radnice domluví každých 14 dní v sobotu ráno volný bazén/tělocvičnu, ať mají kde trénovat. V porovnání s jinými megaprojekty je to za pár šupů a je šance, že z těch kluků něco bude.2. Jeden taťulda by se ujal kroužku robotiky. Bude to odpoledne, ve třídě s počítači. Pořídíme jim k tomu pár stavebnic, bednu s jednočipy a nějakou další šepleť. Motivace je jasná, hejbe se to a kluci se u toho vyblbnou. A co vyrobí, mohou si odnést domů. No a na to programování dojde tak nějak samo. V porovnáním s podporou mládežnického hokeje v Praze (6 týmů, 18.5 mil. korun) se jedná o haléře, tj. minimální investice s možností maximálního zisku.Takže to shrnu: Drazí Zelení, než otevřete pusu, zapněte mozek.Ps: I když jsem zažil v kroužku lodních modelářů hocha, co v šesté třídě nevěděl, kolik má centimetr milimetrů. A ani nezaregistroval, že ostatní mají lodě téměř poloviční délky. Tak v tomto případě už nepomůže vůbec nic, ani Zelení