Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Trh s mobilními aplikacemi je neuvěřitelně konkurenční místo, kde je velmi těžké prorazit bez virálního efektu nebo případné placené reklamy. Společnost Fiksu zveřejnila čerstvé statistiky, které ukazují, kolik vlastně aktuálně stojí získání nového věrného uživatele aplikace klasickou reklamní cestou.

Fiksu už sleduje statistiky nějakou dobu a jedním z klíčových ukazatelů je náklad na takzvaného loajálního uživatele v rámci Apple App Store (iOS). Takovým se stává každý, kdo alespoň třikrát otevře danou aplikaci.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za loajálního uživatele aplikace (Zdroj: Fiksu)

Zatímco na konci roku 2014 byly náklady dle měření na takového uživatele pouze kolem dvou dolarů, v prosinci roku 2015 se cena dostala už přes hranici čtyř dolarů – přesně na 4,23 dolarů. V přepočtu na naše podmínky to vychází asi na sto korun. Během jednoho roku je tak získání uživatele přibližně dvakrát dražší.

Pokud jde o celková čísla počtu stažení u 200 nejlepších aplikací zdarma v americkém App Storu, bylo v prosinci roku 2015 dosaženo hranice 8,5 milionů stažení. To znamená pokles oproti stejnému období v roce 2014.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za instalaci aplikace 
(Zdroj: Fiksu)

V případě ceny za instalaci aplikace, tedy nákladů na reklamu, která má za cíl donutit uživatele nainstalovat danou aplikaci, jsou k dispozici data pro iOS i Android a poměrně se liší. Zatímco u iOS je to kolem 1,5 dolarů, u Android jde o mnohem dražší záležitost a vývojáři musí utratit až 3,34 dolarů pro stejnou konverzi na Google Play Store.

Zajímavé je srovnání těchto čísel s nejnovějšími výsledky Facebooku, který se pochlubil tím, že za poslední čtvrtletí dokázal na jednoho uživatele získat příjem 3,73 dolarů. A právě proto jsou tyto obří platformy se spoustou uživatelů tak hodnotné – jakmile je máte k dispozici, lze je už poměrně dobře a dlouhodobě zpeněžit, třeba i pouhou reklamou. 

Diskuze (6) Další článek: Komentář: Operátor O2 zvažuje, že začne blokovat reklamu (a my mu za to budeme platit)

Témata článku: Software, Byznys, Mobilní aplikace, Mobility, APL, DAL, Více, Sto korun, Sto, Apple APP store, Klíčový ukazatel, Software na Heureka.cz



Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály