Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Trh s mobilními aplikacemi je neuvěřitelně konkurenční místo, kde je velmi těžké prorazit bez virálního efektu nebo případné placené reklamy. Společnost Fiksu zveřejnila čerstvé statistiky, které ukazují, kolik vlastně aktuálně stojí získání nového věrného uživatele aplikace klasickou reklamní cestou.

Fiksu už sleduje statistiky nějakou dobu a jedním z klíčových ukazatelů je náklad na takzvaného loajálního uživatele v rámci Apple App Store (iOS). Takovým se stává každý, kdo alespoň třikrát otevře danou aplikaci.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za loajálního uživatele aplikace (Zdroj: Fiksu)

Zatímco na konci roku 2014 byly náklady dle měření na takového uživatele pouze kolem dvou dolarů, v prosinci roku 2015 se cena dostala už přes hranici čtyř dolarů – přesně na 4,23 dolarů. V přepočtu na naše podmínky to vychází asi na sto korun. Během jednoho roku je tak získání uživatele přibližně dvakrát dražší.

Pokud jde o celková čísla počtu stažení u 200 nejlepších aplikací zdarma v americkém App Storu, bylo v prosinci roku 2015 dosaženo hranice 8,5 milionů stažení. To znamená pokles oproti stejnému období v roce 2014.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za instalaci aplikace 
(Zdroj: Fiksu)

V případě ceny za instalaci aplikace, tedy nákladů na reklamu, která má za cíl donutit uživatele nainstalovat danou aplikaci, jsou k dispozici data pro iOS i Android a poměrně se liší. Zatímco u iOS je to kolem 1,5 dolarů, u Android jde o mnohem dražší záležitost a vývojáři musí utratit až 3,34 dolarů pro stejnou konverzi na Google Play Store.

Zajímavé je srovnání těchto čísel s nejnovějšími výsledky Facebooku, který se pochlubil tím, že za poslední čtvrtletí dokázal na jednoho uživatele získat příjem 3,73 dolarů. A právě proto jsou tyto obří platformy se spoustou uživatelů tak hodnotné – jakmile je máte k dispozici, lze je už poměrně dobře a dlouhodobě zpeněžit, třeba i pouhou reklamou. 

Diskuze (6) Další článek: Komentář: Operátor O2 zvažuje, že začne blokovat reklamu (a my mu za to budeme platit)

Témata článku: Software, Byznys, Mobilní aplikace, Mobility, APL, Klíčový ukazatel, Apple APP store, Sto, Více


Určitě si přečtěte

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

** Máme HBO Go, máme Netflix... ** Ale stejně krademe filmy a seriály ** Když už musíte, stahujte torrenty bezpečně v Seedru

Jakub Čížek | 141

Teď už Chromium ovládne Windows 10 úplně. Microsoft dokončil WebView2

Teď už Chromium ovládne Windows 10 úplně. Microsoft dokončil WebView2

** Před dvěma lety se Microsoft zasnoubil s Chromem ** Nový Edge není zdaleka jejich jediné dítě ** Ještě důležitější je komponenta WebView2

Jakub Čížek | 44

Nejjednodušší cesta, jak nepřijít o data: nastavte si zálohování a zapomeňte

Nejjednodušší cesta, jak nepřijít o data: nastavte si zálohování a zapomeňte

** Přijít o důležitá data je jednodušší, než si umíte představit ** To, zda a jak snadno je získáte zpět, záleží především na vás ** Když si nastavíte zálohování, může to být otázka několik minut

Karel Kilián | 30

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 4

10 věcí, které nás štvou na Windows 10 a bohužel asi jen tak nepřestanou

10 věcí, které nás štvou na Windows 10 a bohužel asi jen tak nepřestanou

** Windows 10 je na trhu 5 let, ale pořád má velké rezervy ** Ani desátá velká aktualizace, která vyjde na podzim, je nevyřeší ** Štvou nás Windows Update, Store, Nastavení atd.

Lukáš Václavík | 147