51 miliard dolarů pouze za jedno čtvrtletí. Příjmy Amazonu meziročně vyrostly o neuvěřitelných 43 %

Amazon zveřejnil finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku a oproti minulým obdobím lze vidět masivní skok v příjmech, které ukazují neutuchající růstový potenciál firmy.

Za první tři měsíce roku 2018 měl Amazon příjmy v hodnotě 51 miliard dolarů, což znamená meziroční růst o 43 %. V takto vysokých číslech a u tak velké společnosti s 566 tisíci zaměstnanci je to pochopitelně neuvěřitelné. Amazon také už druhé čtvrtletí za sebou „povoluje“ zisk, který byl 1,6 miliardy dolarů.

Pokud jde o jednotlivé segmenty, Amazonu se dařilo překvapivě hodně růst například v oblasti cloudu (AWS), kde byl meziroční růst příjmů o 49 % na celkových 5,4 miliardy dolarů a jak se vyjádřil sám Jeff Bezos, právě AWS stále stěží ze sedmiletého náskoku oproti konkurenci jako je Microsoft nebo Google, které se do cloudových služeb pustili s neobvyklým zpožděním.

Vzhledem k nákupu Whole Foods roste Amazonu příjem i z fyzického prodeje zboží, který byl 4,3 miliardy dolarů. V případě běžného retail prodeje bylo meziroční zvýšení příjmu o 46 % na 30,7 miliardy dolarů.

Masivním růstem se Amazon pochlubil v oblasti „Ostatní“, kam patří i segment reklamy. Zde byl příjem meziročně vyšší o 139 % na dvě miliardy dolarů a do budoucna lze očekávat další významné navyšování příjmu z reklamy. Nejde totiž jen o produktové reklamy, ale třeba i videoreklamy (Prime Video).

S finančními výsledky souvisí i jedna zásadní novinka, která se jistě promítne na ještě lepších číslech v následujících čtvrtletích – zvýšení ceny předplatného u služby Amazon Prime. Místo současných 99 dolarů je nová cena 119 dolarů za rok.

Diskuze (11) Další článek: ELONOVINKY: Elon Musk už připravuje ražbu tunelu pod Los Angeles, koupil druhý razicí stroj

Témata článku: Google, Microsoft, Amazon, Finanční výsledky, Reklama, Jeff Bezos, Vysoké číslo, AWS, Zásadní novinka, Následující čtvrtletí, Zvýšení cen, Minulé období, Meziroční zvýšení, Růst příjmu, Meziroční růst, První měsíc, Dol, Prime video, Velká společnost, Čtvrtletí, Čtvrť, Růst, Dolar, Amazon Prime, Dobré číslo



Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

Navrhli jsme si základní desku Bobík 32S2. Stálo to pár dolarů a za čtyři dny dorazila z Asie

** Dnes si ukážeme, že design tištěného obvodu zvládne i zelenáč ** Díky editoru EasyEDA si vystačíte s webovým prohlížečem ** Hotovou desku vyrobí hongkongský JLCPCB

Jakub Čížek
BastleníDIYPojďme programovat elektroniku
Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun

Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun

** Sdílení účtů mezi kamarády je jen začátek ** Dnes letí nákupy předplatných v Indii nebo na Aliexpressu ** Superlevné „netflixy“ ale mohou nakonec spíš škodit

Lukáš Václavík
PředplatnéNetflixSpotify
QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

Martin Miksa
PodvodQR kódBezpečnost
Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

** Materiál „Kit 300“ představuje vizuální i termální kamufláž ** Dokáže zablokovat tepelné vyzařování maskovaného vojáka či třeba stroje ** Velký kus materiálu Kit 300 může ukrýt vozidlo až do velikosti Hummeru

Stanislav Mihulka
IzraelMateriálArmáda
České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

** Jeden z největších obchodů historie se nedostal do hlavních zpráv ** Videohry televizím slouží jen k honění senzací, není to seriózní byznys ** České videohry jsou přitom úspěšnější než jiná kulturní díla

Lukáš Václavík
HryKomentářByznys