Amazon zveřejnil finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku a oproti minulým obdobím lze vidět masivní skok v příjmech, které ukazují neutuchající růstový potenciál firmy.
Zajímavá infografika: z čeho se vlastně skládá Amazon? Už to rozhodně není jen prodejce zboží
Za první tři měsíce roku 2018 měl Amazon příjmy v hodnotě 51 miliard dolarů, což znamená meziroční růst o 43 %. V takto vysokých číslech a u tak velké společnosti s 566 tisíci zaměstnanci je to pochopitelně neuvěřitelné. Amazon také už druhé čtvrtletí za sebou „povoluje“ zisk, který byl 1,6 miliardy dolarů.
Pokud jde o jednotlivé segmenty, Amazonu se dařilo překvapivě hodně růst například v oblasti cloudu (AWS), kde byl meziroční růst příjmů o 49 % na celkových 5,4 miliardy dolarů a jak se vyjádřil sám Jeff Bezos, právě AWS stále stěží ze sedmiletého náskoku oproti konkurenci jako je Microsoft nebo Google, které se do cloudových služeb pustili s neobvyklým zpožděním.
Vzhledem k nákupu Whole Foods roste Amazonu příjem i z fyzického prodeje zboží, který byl 4,3 miliardy dolarů. V případě běžného retail prodeje bylo meziroční zvýšení příjmu o 46 % na 30,7 miliardy dolarů.
Amazon koupil obří americký řetězec s organickými potravinami za 14 miliard dolarů
Masivním růstem se Amazon pochlubil v oblasti „Ostatní“, kam patří i segment reklamy. Zde byl příjem meziročně vyšší o 139 % na dvě miliardy dolarů a do budoucna lze očekávat další významné navyšování příjmu z reklamy. Nejde totiž jen o produktové reklamy, ale třeba i videoreklamy (Prime Video).
S finančními výsledky souvisí i jedna zásadní novinka, která se jistě promítne na ještě lepších číslech v následujících čtvrtletích – zvýšení ceny předplatného u služby Amazon Prime. Místo současných 99 dolarů je nová cena 119 dolarů za rok.
Jeff Bezos chce peníze z Amazonu použít pro vybudování levné vesmírné platformy