6 aplikací, které mohou nahradit Photoshop

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 123

Názory k článku

avatar
25. 12. 2018 11:46

Jsem webový vývojář. Pro mě je nyní číslo jedna online služba figma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 11. 2015 11:44

Dost mě zaskočilo, že ve článku ani v komentářích nikdo nezmínil Sketch. IMHO jediná aplikace, která má šanci Adobe zatopit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 11. 2015 10:35

Neznám grafický program krom Photoshopu, který by při deformaci či zkosení obrázku zachoval původní kvalitu obrázku. Vyzkoušel jsem všechny zmíněné a žádný si s tím neporadil. Takže při mé práci je Photoshop nepostradatelný!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2015 06:47

Na Macu Affinity Photo. Za tu cenu je za hubičku. Na Windows mi stačí GIMP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2015 17:38

A co ten Zoner? Myslím, že už dávno vyrost z kalhotek, akorát se musí koupit ta nejvyšší verze.
A jinak ... osobně zastávám názor, že dobře ovládat program s omezeným počtem funkcí je furt lepší, než mít PS s tisícem pluginů akaždou věc dlouho hledat.
Je pravda, že profi studio na to má.
Ale když u vezmeme amatéry nebo "lepší amatéry", sáhněte si do svědomí, kolik toho opravdu z Photoshopu potřebujete. A řada pluginů je použitelná i v jiných programech (třeba v tom Zoneru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 11. 2015 10:09

Pixelmator = pecka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 10. 2015 02:47

S výtvarníky s nepravidelnými příjmy se život moc nemazlí. Občas jsou bez prostředků, takže tato forma jim přidělá starosti. Breefingy v nadnárodních reklamkách to v roztrhaných kalhotách a s nespraveným chrupem ještě zvládnou. Pracovat a odevzdávat práci např. z Gimpu už ale nikoli. Platit pravidelné splátky je pro mnoho lidí nedosažitelné. CS6 ještě jistě postačí pár měsíců, možná i let. Je však čas hledat alternativy. Photoshop byl moc super... Adobe chápu. Vydělávají peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2015 12:02

Existuje prosím nějaká alternativa k Adobe Acrobatu pro Mac?Nepotřebuji mnoho, v zásadě mi stačí zkontrolovat rozměry stránek, barevnost (CMYK vs. Pantone), DPI bitmap a zda jsou v PDF vložená písma. Občas potřebuji také prohodit nebo smazat některé stránky, ale to jsou již zcela elementární funkce. Nadstavby PitStop apod. nijak nevyužiji.Sada Affinity, na kterou bych rád přešel, nahradí AI, PS a v budoucnu i ID. Alternativa k Acrobatu však chybí. Mnou vygenerovaná PDF potřebuji vždy zkontrolovat, než je pošlu do tiskárny.Díky za jakoukoliv radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 10. 2015 11:11

Autor zabudol spomenúť jeden dôležitý fakt. Súkromné osoby si väčšinou stiahnu niekde crack.Ak sa firma živí činnosťou, kde denne používa balík od Adobe (reklamné a grafické agentúry, webdizajnéri, videoštúdiá), tak sa jej to musí vrátiť pri prvej zákazke. 60 EUR za mesiac je v takomto prípade nič. A nechápem, ako to môže niekomu vadiť. Akoby som ja nadával, že musím vo firme platiť 60 EUR mesačne za plyn.Na druhej strane je množstvo firiem (hlavne malých), ktoré majú šikovného človeka, ktorý okrem iných vecí zvládne spraviť napr. jednoduchú web-prezentáciu, informačné video alebo nafotiť firemnú akciu. Tam sa grafický alebo video editor občas hodí. A zámerne píšem občas, lebo to bude možno raz za mesiac. V takomto prípade je absolútny nezmysel, aby firma platila mesačné poplatky.Napr. u nás by to boli vyhodené peniaze. Preto sme radšej kúpili zamestnancom balík CorelDraw (za 90 EUR pre troch) a do firmy Sony Movie Studio Platinum (za 75 EUR). V Coreli sa dá robiť vektorová grafika a bitmapová grafika a v Movie Studio celkom slušne strihať video.Je smutné, že to musíme takto obchádzať, ale inak sa nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lC
30. 10. 2015 09:22

Jsem jediný komu postačuje balík Corel (Paint, Draw)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2015 18:56

Mě kreativní výpalné od Adobe poměrně dost vyhovuje. Za cca 1300 Kč bez DPH mám nejen to co potřebuji k práci (PS, AI, ID, Acrobat, LR), ale i to co se hodí pro zábavu (PR, AA). Stále aktuální, na platformě a jazyku nezávislé, s dvěma licencemi. Takže na svoji Win workstation i OS X MBP, což by byl v případě krabice trochu problém.
Otravná je ale rozhodně cena za jednu aplikaci. Jakmile je potřeba víc než jedna aplikace, tak už se to samostatně skoro nevyplatí, opominu-li balíček PS + LR, který je tímhle způsobem opravdu za hubičku.
Co štve ale mě – bugy. Teď se mi například nainstaloval update Acrobatu (mimochodem verze DC je fakt šílená zprasenina ), a úplně chyběly všechny profily v preflightu. Přeinstalace nepomohla, tak jsem musel zkopírovat příslušnou složku z instalace na Macu do této, no teď to funguje Podpora se relativně snaží, ale bez Adobe fóra a Googlu bych to bylo často poněkud nepříjemné.
Konkurence má však stále hodně co dohánět. Nevím, jak Affinity, ale ostatní zmíněné rozhodně neumí tvořit např. DCS 2.0 bitmapy s kanály v přímých barvách, a další funkce spojené čistě s tiskařinou. Rozšiřitelnost pluginy (a jejich počet) a skripty (např. JS v InDesignu) je také skvělá.
Je dobré připomenout, že například GIMP stále neumí kloudně CMYK, přičemž Inkscape pracuje také pouze v RGB, takže výstupy do CMYK jsou vždy hrozné (existuje snad nějaký plugin, ale program jako takový to prostě neumí). Jediný z původní open-source Linuxové trojice, který skutečně pracuje i ve CMYKu je Scribus.
Kvalita výstupu, color management a efektivita práce ve workflow založeném na Photoshopu, Illustratoru, InDesignu a Acrobatu zůstane ještě dlouho standardem. Kdo v tom dělá komerčně, ten si to může dovolit zaplatit, a kdo v tom komerčně nedělá, tak ať si to stáhne. Domnívám se, že Adobe tohle ví a toleruje, protože kdo se v tom naučí a začne s tím vydělávat, tak si to stejně nakonec koupit musí.
Souhlasím, že je asi možné Adobe grafické SW srovnatelně nahradit levnějšími alternativami, ale ne v předtiskové přípravě. Zejména Acrobat, jako základna pro Enfocus PitStop aj., rozumně nahradit nelze, a samostatná proprietární řešení od Agfy, Heidelbergu a dalších se pohybují v několikanásobných částkách, než výpalné za Creative Cloud :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 15:38

já jsem si radši stáhnul z torrentu Photoshop CC portable a Lightroom 6 a na to jejich ,,výpalné" jim zvysoka kašlu, na mazání špatných fotek používám nejnovější Zoner a musim říct že na spousty věcí se ani nevyplatí ten Lightroom zapínat, v Zoneru to zvládnete raz dva, teda pokud máte verzi která neni zabugovaná a nepadá zrovna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 13:26

A co malování?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2015 12:34

Vypadá to, že jediným opravdovým konkurentem Photoshopu je GIMP, protože jako jediný jej autor považoval za nutné shodit poznámkou "Jakkoliv je pro mnoho grafiků nepřehledný a práce s ním spíše za trest" :DA byl pominut podstatný faktor a to je komunita. Když chci v Photoshopu něco udělat, tak skoro jistě rychle najdu několik videonávodů na YouTube, jak na to. GIMP je taky docela slušně pokrytý, ale u méně rozšířených editorů to tak slavné IMHO nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2015 11:52

Vida,
snad se Serif pochlapí a portuje to i na linux - tam by to pak bylo hodně zajímavé a jestli už mají unix verzi (Mac), tak by to mělo jít.Osobně si zatím vystačím s GIMPem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 10:57

Nevidím na tom nic rozdílného, všechny softy splňují profesionální požadavky. Ale nejvíc záleží na tom jak. Osobně nepoužívám skoro panely nástrojů, pamatuju si všechny zkratky a dokud si každá firma nebude dělat, co chce, dokud nevznikne standard pro ovládací prvky kombinací myši a klávesnice (když dělám ořezovou cestu, tak se bez toho prostě neobejdu), tak se nikam neposuneme. Klidně a rád oželím Adobe a taky si to zaslouží, ale zatím nic takového prostě neexistuje. Tedy pro nás, kteří neklikáme na nástroje, ale používáme zkratky. Kdo je klikač, tomu je photoshop opravdu k ničemu. Pak ještě do PS existují dost hustý pluginy, třeba na export šablon pro CMS systémy, to Vény Korelisty Photo-paint nezná ani v nejbližší době nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2015 10:08

Bohužel ten Serif se na webu prezentuje spíš tak, že řada Affinity je pro Mac uživatele a pro Windows mají přeci jejich xxxPlus produkty a není tak důvod portovat Affinity na Windows. Ano, je to dementní argumentace, zvlášť když se člověk na ten jejich Windows software podívá. To GUI je tak odporné, že se v tom pracovat prostě nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 09:36

Afinity získává půdu pod nohame, ale zapomnělo se na Photo-Paint of Corelu. Letos jsem na něj plně přišel po asi 20 letech ve Photoshopu.
Marketingová strategie Corelu je mít vše v jednom, aby to bylo přehledné a laciné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 09:35

Máte tam chybu. Krita Gemini nenabízí rozšíření pro grafické tablety – ty fungují pod oběma verzemi stejně. Krita Gemini je rozšířená o tabletové dotykové GUI, takže například u Surface do něj může přepnout po odtržení od klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2015 09:23

mna by zaujimalo, ake su profi altenativy za indesign a adobe distiller

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 08:59

Používám Paint.NET, na to co člověk potřebuje stačí, vypadá jako photoshop, prakticky je to legální kopie photoshopu akorát s podstatně méně funkcema a na složitější práce typu zaoblování rohů používám GIMP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 08:56

pixelmator jsem taky zkoušel, rozhodně nesouhlasím s autorem, že se špatně ovládá, opak je pravdou,
bohužel já používám zrovna takové funkce photoshopu, které pixelmator nepodporuje, takže mám smolíka, musím plait

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2015 08:53

GIMP a udělám vše co potřebuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 08:32

Pixelmator je vyborny, kupil som, ked bol teraz v akcii, jednoducha praca, pohodlna, velmi dobra kvalita. Nevyhoda, iba na MAC OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m.m
29. 10. 2015 08:30

CC nekomu nevyhovuje. Stejne tak i me a proto jsem si pred par mesici koupil PS CS6. Jeste porad ho na Adobe webu prodvaji (teda nedavno jsem tam videl hlasku ze uz jen po telefonu,).Samozrejme komu vyhovuje CC, tak neni co resit, ale my co jej potrrebujeme k podnikani a jednorazova cena je pro nas proste vyhodnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2015 08:29

A na PaintShopPro všichni zapomněli? Používal jsem ho 8 let než jsem přešel na Linux, a podle mě může s PS směle soutěžit a navíc toho už umí i mnohem víc. To jen zaslepení uživatelé PS mohou tvrdit, že nad něj není. A prokreslení používají postupy, při kterých se drbou kolem celé hlavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 07:48

Už delší dobu používám PaintShopPro, jak v dobách před Corelem, tak i nyní, kompatibilita většiny mnou používaných doplňků z Photoshopu je dobrá a cena zlomková.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2015 04:47

Kde jste vzali tu měsíční částku? Měsíčně platím na Photoshop 12€, což je asi 330 Kč. Se zbytkem souhlasím, dost mě přechodem na CC nakrkli (hlavně proto, že jsem chvíli před tou změnou koupil krabici CS6), ale zase za jednu útratu v hospodě mít Photoshop, Lightroom a ještě nějaké smetí, to není až tak zlé.
Co opravdu mrzí, je fkat, že po skončení předplatného nezbyde nic :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 02:25

Pro Mac je balík Affinity Designer+Photo doslova pecka, která může nenažrancům od Adobe ještě hodně zatopit. Nejsou to mimochodem žádní amatéři (ala Gimp/Krita), ale lidi kteří svého dělali na kouscích jako Xara a pod. Vynikající je i Pixelmator - existuje mimochodem i tabletová verze a obojí je natolik intuitivně použitelné, že brblat nad "učením" může jenom letitým drilem otupená photoshopová opice.
Co naopak v článku považuju za omyl je Paint.NET, který se konkrétně u FOTEK s prominutím nehodí na nic jiného než na elementární bitmapové úpravy typu "otoč/ořízni/vlep text". I když furt lepší než okýnkové "Malování s Ribbonem"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 01:35

Používám na profi práci zcela bez problémů Affinity Designer a na ty bomby co to umí je to za pusu. Je evidentní, že vývojáři museli potit krev a mohli by s přehledem zdražit, ale je jasné, že nahánějí uživatelskou základnu. Mnohdy podivnému chování Illustratoru a léta neřešeným bugům jsem dal s radostí sbohem. Adobe ať se pořádně potáhne za nos, i s celým jejich podělaným kloudem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2015 01:11

Ahoj :) jsem programátor - amatér a vyvíjím vlastní editor - www.photopea.com . Mým cílem je maximální podpora PSD formátu (import / export) a zatím jen základní funkce pro úpravu grafiky. Pokud vás Photopea zaujal, sledujte můj blog nebo Twitter :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2015 00:21

photoshop dokáže nahradit jen jiný photoshop, třeba i starší, ale musí být stahovaný, abyste ušetřili love $$
ale třeba Lightroom 3.6 je super a neni nutno instalovat nejnovější, spíš bych si uškodil, na nových mi chybí funce fill light, moc mi nejde jinak nasimulovat, můžu přepnout na starý proces, ale to nemusim mít nainstalovaný nový program kvůli tomu ne ? . .
Aperature pro iMacy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor