Byznys | Elektromobily | Startupy

9 elektromobilových startupů, které chtějí porazit Teslu

  • Elektromobily sice znovuožily s příchodem Tesly, ta se ale musí připravit na konkurenci
  • Vlastní elektromobily chystají nejen velké automobilové značky, ale i nové elektromobilové startupy
  • Náklady na vstup do tohoto segmentu jsou stále velmi vysoké

Tesla odstartovala novou éru elektromobilů, které konečně využívají svůj potenciál k tomu, aby byly lepší než klasické automobily. Kromě použitelného dojezdu a nejmodernějšího designu mají řadu předností, které klasické automobily se spalovacím motorem nikdy nemohou nabídnout – nízké náklady na provoz a servis, vnitřní prostor a potenciální soběstačnost, pokud máte vlastní zdroj energie.

Nelze se divit, že po úspěchu Tesly se do pořádných moderních elektromobilů pouští velcí automobiloví výrobci, ale také nové startupy. I když Tesla ukázala, že to jde, nesmíme zapomínat, že velkou část úspěchu zajistil Elon Musk a jeho vlastní prvotní investice a zápal. I přes to, že elektromobily jsou konstrukčně značně jednodušší, než klasické automobily, protože mají méně součástek, náklady na celý vývoj a výrobu jsou pochopitelně zcela jinde, než třeba u výroby nového mobilního telefonu. Objevilo se ale několik startupů, které se do tohoto segmentu pouští a my se podíváme na jejich přehled.

Faraday Future

Asi nejvíce je slyšet o startupu Faraday Future, který se do Tesly často naváží. I když byl založený teprve v roce 2014, má už dnes přes 1 400 zaměstnanců.

Původně měl startup v plánu koupit továrnu a výrobní stroje za více než miliardu dolarů, ale vzhledem k neustálým finančním problémům nakonec dojde k tomu, že si bude továrnu v Hanfordu v Kalifornii pouze pronajímat. V rámci této továrny by měla být automobilka schopná vyrábět přibližně 10 tisíc elektromobilů ročně.

Z toho vychází i zaměření těchto vozů – FF (Faraday Future) představilo zatím několik prototypů, například FF ZERO1 se pyšní výkonem 1 000 koní (750 kW) a maximální rychlostí 320 km/h. Zkrátka takový supersport. Na začátku tohoto roku byl ale představený reálnější sportovní model FF 91 s 130kW baterií a zrychlením z 0 na 100 za 2,5 sekund. Cena za tento model je pod hranicí 300 tisíc dolarů. Startup se chlubí tím, že během 36 hodin dostal na tento model 64 tisíc předobjednávek

Diskuze (24) Další článek: Spoluzakladatel Netflixu chce za 10 dolarů měsíčně nabídnout všechny nové filmy. Jenže ne na internetu

Témata článku: Byznys, Tesla Motors, Automobily, Elektromobily, Investice, Startupy, Důraz, Luxusní design, Maximální pohodlí, Faraday Future, Supersport, Klasické auto, Welt, Elektro, Představený prototyp, Faraday, Chystaný model, Typ baterií, Minimum, Celý vývoj, B-Start, Výrobní stroj, Nio, Moderní elektromobil, Emotion


Určitě si přečtěte

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

USA rozdávají chudým dotované telefony s Androidem. Jsou z Číny a plné virů

** Chudí Američané mohou dosáhnout na dotovaný mobil ** Jeden takový rozdává třeba tamní Virgin Mobile ** Má to jeden háček. Je prošpikovaný malwarem

Jakub Čížek | 42

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

** K odposlechu mozků používáme EEG ** To má ale žalostné informační rozlišení ** Rusům pomohla počítačová neuronová síť

Jakub Čížek | 29

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 31

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 59