Alza se pochlubila finančními výsledky za uplynulý rok. A bylo čím se chlubit. Největší český e-shop dosáhl na obrat 29,3 miliard korun (bez DPH), což představuje meziroční nárůst o 17,2 %. Na druhou stranu je už ale znát, že růst pozvolna zpomaluje. Před dvěma lety dosahoval 20,7 % a loni 19,3 %.
Ječící davy a tisíce lidí v nákupním transu: Aliexpress otevřel první kamenný obchod v Evropě
Nejsilněji Alza roste v Maďarsku, kde zaznamenala meziroční navýšení obratu o 69 %, v Česku je to 15,5 %. Firma má již 2 100 zaměstnanců a v obchodě je 272 tisíc položek.
Nejprodávanějším zbožím byl v minulém roce poukaz na nákup v Alze v hodnotě 500 Kč. Z pohledu hmotných věcí prvenství získal fitness náramek Xiaomi Mi Band 4 a na třetím místě skončilo roční předplatné Office 365 pro jednotlivce.
Nejvíce lidí Alza přilákala na „Black Friday“, ovšem ten opravdový. V den Černého pátku web Alzy zaznamenal během dne 1,55 milionu návštěv. Asi právě to je odpovědí na otázku, proč Alza akci „Black Friday" vyhlašuje nesmyslně několikrát do roka, i když zrovna žádný Černý pátek není. Z hlediska obratu byl však silnější jiný den - 16. prosinec. Před Vánoci lidé nejdou jen zvědavě pokukovat po slevách, ale opravdu nakupují.
Alza má nového konkurenta. Multimoderátor Jaromír Soukup spustil svůj Jaromír Soukup Shop
Pozoruhodná je stálá obliba Čechů nákupů na dobírku nebo s vyzvednutím na pobočce. Kartou přímo na webu platí zatím jen 28 % zákazníků, ale i to je ale na české poměry dost. Alza se nicméně angažuje i v oblasti doručování a rozšiřuje síť svých AlzaBoxů i dovážkové služby AlzaExpres, což by platby kartami (ať už online nebo při vyzvednutí) mělo dále zpopularizovat.
Chvályhodné jsou počiny Alzy z hlediska inovací a charitativních akcí. Snaží se být první při zavádění nových způsobů dopravy či plateb a z hlediska charitativní podpory firma pomohla za minulý rok 80 neziskovým organizacím (přehled zde).