Ve většině zemí postihnutých koronavirem byla v nějakém formě vyhlášena karanténa, což vedlo ke zvýšenému zájmu o nakupování přes internet. Těžily z toho vybrané e-shopy a samozřejmě i ten celosvětově největší – Amazon.
Amazon čelí obvinění ze střetu zájmů. Zneužíval data ostatních prodejců pro svůj prospěch
Za první tři měsíce tohoto roku Amazon dosáhl na rekordní příjem 86,7 miliardy dolarů, což je obrovský meziroční růst o 25 %. V tako velkém objemu je to skutečně neuvěřitelný růst. Hlavní „horečku“ s nakupováním přitom Amazon zaznamenal až začátkem března, protože na hlavním trhu – USA, byla omezení vyhlášená o něco později než v jiných zemích.
Amazon si dlouhou dobu držel takřka nulový zisk, nebo byl i v menší ztrátě, protože vše masivně investoval do rozšiřování a inovaci skladových a distribučních technologií. V poslední době už si ale „nechává“ minimální zisk, který byl v prvním čtvrtletí „jen“ 2,5 miliardy dolarů, což je o miliardu dolarů méně než ve stejném období minulý rok.
Amazon už má 8% tržní podíl v online reklamě, zatímco Facebook a Google mají dohromady 54 %. Pokud jde o hlavní rozdělení příjmů, je to poměrně srovnatelné – 42 miliard dolarů dolarů za prodej produktů a 34 miliard dolarů za služby (převážně AWS, Amazon Prime).
Vzhledem k tomu, jak Amazon těží z karantény, lze předpokládat, že by výsledky za druhé čtvrtletí tohoto roku měly dopadnout ještě lépe ve srovnání s minulým roem. Odhad Amazonu pro další čtvrtletí je kolem 75 až 81 miliard dolarů s tím, že očekává ztrátu.