Sociální sítě | USA | Statistiky

Američané sledují zpravodajství přes sociální sítě. Poprvé více než z klasických papírových novin

Američané sledují zpravodajství přes sociální sítě. Poprvé více než z klasických papírových novin | Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/mrshoes/15946168851">ijclark</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.cs">CC BY 2.0</a>

Analytici z Pew Research Center zveřejnili nové statistiky z oblasti konzumace zpravodajského obsahu napříč různými kanály. Dle průzkumu, který se týkal pouze občanů USA, došlo k významné změně.

Poprvé totiž došlo k tomu, že zpravodajství konzumuje více lidí přes sociální média (1 z 5) než přes staré dobré papírové noviny. Na druhou stranu je nutné podotknout, že na první pozici se stále silně drží klasická televize, která je masivně populární u starších generací (50+ let). Druhou pozici si drží webové stránky a na třetí pozici je pak rádio, které je silné například v automobilech.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání zpravodajských kanálů a jejich popularita při konzumaci obsahu. (Průzkum Pew Research Center, USA)

Zpravodajství přes sociální média ale přináší nebezpečí v podobě snadného šíření fake news, protože ať se hledí na realitu běžných papírových novin jakkoli, stále patří mezi důvěryhodnější kanály, protože za nimi obvykle stojí zkušené redakce a tím pádem i odbornější filtrace zpráv a informací.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání zpravodajských kanálů a jejich popularita při konzumaci obsahu dle věku. (Průzkum Pew Research Center, USA)

U mladých konzumentů (18 až 29 let) s přehledem vyhrává kombinace sociálních sítí a webových stránek, zatímco papírové noviny jsou pro ně takřka „mrtvé“. Zajímavé je, že i u nich hraje rádio stále důležitou roli, skoro stejnou jako televize.

Diskuze (11) Další článek: Budoucnost oblečení? Miniaturní solární články, které budou nabíjet zařízení na těle

Témata článku: Sociální sítě, USA, Statistiky, Webová stránka, Druhá strana, Významná změna, Zpravodajský obsah, Důležitá role, Sociální médium, Klasická televize, Kanál, Druhá pozice, Nová statistika, Třetí pozice, Zpravodajství, Sociální síť, Konzumace obsahu, Noviny, Konzumace, Stará generace, Pew Research center, Obsah, Zpravodajský kanál, Snadné šíření, První pozice