Google | Vyhledávače | Statistiky

Analýza: Když web není na první stránce Googlu, jako by neexistoval

Experti z Backlinko analyzovali data o 5 milionech vyhledávání na Googlu a na svém blogu se v analýze pochlubili výsledky. Použili data ze služby ClickFlow.

Ti, kteří se dostanou na první pozici ve výsledcích, mají největší šanci, že na jejich odkaz klepneme. To asi nebude překvapující, nicméně podle Backlinko tito šťastlivci dosahují průměrného CTR 31,7 % (CTR: click-through rate, tedy poměr těch, kteří klepnou na odkaz).

Klepněte pro větší obrázek
Kdo je v první desítce, ten vítězí

Odkaz na první pozici se dočká prokliku s 10× vyšší pravděpodobností než ten, který je na desáté pozici. Zároveň platí, že zhruba od sedmé pozice se CTR na první straně příliš nemění. Ohromného nárůstu CTR tedy docílíte jen při přesunu odkazu na těch nejvyšších pozicích. Jestli jste na 7. nebo 8. příčce, je podle Backlinko prakticky irelevantní.

Co je na druhé stránce, nikoho nezajímá

Nejvyšší CTR mají odkazy s nadpisy o délce 15-40 znaků a použití dobrého klíčového slova ve webové adrese navýší CTR až o 45 %. Návštěvnost zvyšují i emoce, takže nějaký ten výkřik v titulku přidá k CTR dalších 7 %. Tedy alespoň optikou sledovaného pětimilionového vzorku. Dalších 5,8 % přidá korektně vyplněná metadata v HTML kódu.

Klepněte pro větší obrázek
Na další strany výsledků vyhledávače klepne minimum uživatelů

Další stránky vyhledávače uživatele už prakticky nezajímají. Pokud nenajdou to, co hledají, hned na první straně, dotaz spíše upraví, než aby klepli na další stranu výsledků.

Analýza je poměrně rozsáhlá a sleduje například i vliv formy titulku článku na proklikovost. Například titulky formou otázky přitáhly o 29,2% více pozornosti, než když byl na stejné pozici stejný článek s titulkem bez otazníku. Podobně fungují také osvědčená „silná slova", která přitahují pozornost (v češtině jsou to slova jako „tajné“, „nejlepší“, „šílený“ apod.). Také zde máme dokázáno, že daleko více pozornosti přitahují titulky jakýmkoli způsobem působící na city, ve vyhledávači jsou pak články úspěšnější než stejné články s neutrálními titulky.  

Diskuze (29) Další článek: Bojovník Islámského státu připevnil výbušninu na dron. Ten byl chytrý, a tak se vrátil a pilota zabil

Témata článku: Google, Byznys, Web, Vyhledávače, Statistiky, Analýza, Pozice, CTR, Vyhledávač, Odkaz, Str, Stráň, Uživatelé, Stránka, Proklik, Jak


Určitě si přečtěte

Pozor na tyto doplňky pro Chrome a Edge. Mohou obsahovat malware, varuje Avast
Jakub Čížek
MalwareProhlížeče
Air Bank, Fio banka a MONETA zakládají alianci pro bankovní identitu
Jakub Čížek
BankaČeskoeGovernment
Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných až po displeje na rozmazlování očí

Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných až po displeje na rozmazlování očí

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci i pořádné hraní ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem nestojí ani tři tisíce ** Rozlišení 4K a větší obrazovka už není nedostupný luxus

David Polesný | 30

David Polesný
Monitory
Elon Musk podpořil Signal jako náhradu WhatsAppu. Aplikaci okamžitě zavalili uživatelé
Markéta Mikešová
WhatsAppElon MuskFacebook
Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

** Google umí kromě vyhledávání i spoustu dalších věcí ** Vybrali jsme více než 15 užitečných funkcí a schopností ** Stačí zadat do vyhledávače ta správná klíčová slova

Karel Kilián | 21

Karel Kilián
TipyVyhledávačeGoogle
Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

** Vývoj COVID-19 v Česku: nakažení, úmrtí, testovaní, hospitalizovaní ** Mapa podle okresů, přehled podle věku, situace v Evropě i ve světě ** Každý den aktualizované grafy a mapy

Marek Lutonský | 172

Marek Lutonský
COVID-19Koronavirus
Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC