Google | Vyhledávače | Statistiky

Analýza: Když web není na první stránce Googlu, jako by neexistoval

Experti z Backlinko analyzovali data o 5 milionech vyhledávání na Googlu a na svém blogu se v analýze pochlubili výsledky. Použili data ze služby ClickFlow.

Ti, kteří se dostanou na první pozici ve výsledcích, mají největší šanci, že na jejich odkaz klepneme. To asi nebude překvapující, nicméně podle Backlinko tito šťastlivci dosahují průměrného CTR 31,7 % (CTR: click-through rate, tedy poměr těch, kteří klepnou na odkaz).

Klepněte pro větší obrázek
Kdo je v první desítce, ten vítězí

Odkaz na první pozici se dočká prokliku s 10× vyšší pravděpodobností než ten, který je na desáté pozici. Zároveň platí, že zhruba od sedmé pozice se CTR na první straně příliš nemění. Ohromného nárůstu CTR tedy docílíte jen při přesunu odkazu na těch nejvyšších pozicích. Jestli jste na 7. nebo 8. příčce, je podle Backlinko prakticky irelevantní.

Co je na druhé stránce, nikoho nezajímá

Nejvyšší CTR mají odkazy s nadpisy o délce 15-40 znaků a použití dobrého klíčového slova ve webové adrese navýší CTR až o 45 %. Návštěvnost zvyšují i emoce, takže nějaký ten výkřik v titulku přidá k CTR dalších 7 %. Tedy alespoň optikou sledovaného pětimilionového vzorku. Dalších 5,8 % přidá korektně vyplněná metadata v HTML kódu.

Klepněte pro větší obrázek
Na další strany výsledků vyhledávače klepne minimum uživatelů

Další stránky vyhledávače uživatele už prakticky nezajímají. Pokud nenajdou to, co hledají, hned na první straně, dotaz spíše upraví, než aby klepli na další stranu výsledků.

Analýza je poměrně rozsáhlá a sleduje například i vliv formy titulku článku na proklikovost. Například titulky formou otázky přitáhly o 29,2% více pozornosti, než když byl na stejné pozici stejný článek s titulkem bez otazníku. Podobně fungují také osvědčená „silná slova", která přitahují pozornost (v češtině jsou to slova jako „tajné“, „nejlepší“, „šílený“ apod.). Také zde máme dokázáno, že daleko více pozornosti přitahují titulky jakýmkoli způsobem působící na city, ve vyhledávači jsou pak články úspěšnější než stejné články s neutrálními titulky.  

Diskuze (29) Další článek: Bojovník Islámského státu připevnil výbušninu na dron. Ten byl chytrý, a tak se vrátil a pilota zabil

Témata článku: Google, Byznys, Web, Vyhledávače, Statistiky, Analýza, CTR, Stránka, Str, Vyhledávač, Pozice, Uživatelé, Odkaz


Určitě si přečtěte

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

** Je to velké jako Raspberry Pi ** Ale je to až o několik řádů rychlejší ** Dorazil nám exotický Google Coral s akcelerátorem Edge TPU

Jakub Čížek | 18

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

** Chytré hodinky mají relativně malou výdrž ** Sportovní fénixy od Garminu jsou na tom ale lépe ** Poslední verze nabízí dokonce transparentní solární panel

Jakub Čížek | 54

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

** Klasický počítač bezchybně zpracuje bit po bitu dat ** Mozek si realitu naopak spíše představuje a chybuje ** Teď se tím baví internet u další optické iluze

Jakub Čížek | 32

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 91

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 34