Apple by neměl kupovat Teslu, myslí si Warren Buffett

Apple by neměl kupovat Teslu, myslí si Warren Buffett | Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/fortunelivemedia/6211729877">Fortune Live Media</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/deed.cs">CC BY-NC-ND 2.0</a>

Warren Buffett se v rámci rozhovoru pro Fox Business vyjádřil k nápadu, o kterém se spekuluje poměrně dlouhou dobu, a to že by Apple mohl koupit Teslu.

Tesla je bezesporu lídrem v oblasti elektromobilů, především díky vedení, za kterým stojí Elon Musk. Zatím je v předstihu jak po stránce samotných elektromobilů, tak i baterií a dalších energetických produktů. Nesmíme totiž zapomínat, že pod Teslu spadá i byznys se solárními panely, který by se měl výrazně proměnit s uvedením chystaných solárních tašek pro domy.

Vzhledem k tomu, že má Apple k dispozici v hotovosti více než 250 miliard dolarů a chystá se na trh s elektromobily vstoupit, dávalo by z mnoha ohledů smysl, aby Teslu koupit. Ušetřil by spousty let vývoje a rychle naskočil na budoucí trend, v rámci kterého by mohl tvořit vlastní produkty a služby. V novodobé historii ale Apple žádné velké akvizice neudělal, pouze kupuje desítky menších startupů ročně.

Warren Buffett, jako největší akcionář Applu tak dostal otázku, co si o případné akvizici myslí. Podle jeho slov je to velmi špatný nápad. Vytvořit konkurenční produkty v tak náročném prostředí jako je automobilový průmysl, je mnohem těžší než v technologickém světě, kde se změny dějí více méně neustále a každoročně. Šíření nových produktů a služeb je navíc u technologií mnohem jednodušší.

Podle Buffetta by se měl Apple spíše soustředit na nové byznys modely budoucnosti, které zahrnují sdílenou jízdu a autonomní jízdu bez řidiče. Minimálně z pohledu autonomie je už vývoj takové technologie od Applu několikrát potvrzený, stejně tak vývoj softwaru pro interakci uvnitř autonomního vozidla – ať už z pohledy zábavy, tak i práce. Apple na projekt Titan přetahuje i lidi z Tesly a podává stále nové patenty v tomto segmentu.

Diskuze (31) Další článek: Velký bariérový útes bude chránit i podvodní „Terminátor“

Témata článku: Apple, Tesla Motors, Elon Musk, Warren Buffett, Akvizice, Dlouhá doba, Hotovost, Produkt, Autonomní jízda, Největší akcionář, Autonomní vozidlo, Novodobá historie, M/s, Budoucí trend, Titano, Náročné prostředí, Elektromobil, Automobilový průmysl, Dolar, Malý start-up, Technologický svět, Tesla, Sdílená jízda, Velká akvizice, Solární panel


Určitě si přečtěte

Jak vybrat notebook: Základní návod, díky kterému nekoupíte šunt

Jak vybrat notebook: Základní návod, díky kterému nekoupíte šunt

** Jak vybrat notebook. Na co se zaměřit, když vidíte jen stručné technické parametry ** Jak rychle odhalit slabiny nabízených konfigurací ** Co vyzkoušet, když si můžete na notebook krátce sáhnout

Tomáš Holčík, David Polesný | 119

Pojďme programovat elektroniku: Kamera pro Arduino i Raspberry Pi, která vidí

Pojďme programovat elektroniku: Kamera pro Arduino i Raspberry Pi, která vidí

** Představte si robotické autíčko s kamerou ** S kamerou, která opravdu vidí věci ** Na trhu je jich několik a my si dnes vyzkoušíme americkou Pixy2

Jakub Čížek | 12

Nový iPhone a další novinky Applu: sledujte, na co se zase budou stát fronty

Nový iPhone a další novinky Applu: sledujte, na co se zase budou stát fronty

** Apple dnes představuje nové produkty v čele s novými iPhony ** Nemusí zůstat jen u telefonů, čekají se i další novinky ** Úvodní přednáška začíná v 19:00 našeho času

David Polesný | 57

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 20

Čtyřicet procent je moc. Spalovací motory nedokážou splnit požadavek EU na snížení emisí

Čtyřicet procent je moc. Spalovací motory nedokážou splnit požadavek EU na snížení emisí

** EP nařídil automobilkám snížit o 40 % emise CO2 ** EU chce zvýšit podíl elektromobilů ** Výrobci hrozí ztrátou pracovních míst

Karel Kilián | 231