Dovolím si předložit své pravidelné dlouhodobé statistiky:https://imgup.cz/images/2018/11/05/Apple-4... ... ... a okomentovat tento článek po svém.Peněz jako želez:
ANO iPhony už netáhnou?:
NESMYSL
Apple narazil na prodejní strop už v roce 2015, psal jsem o tom zde. Tehdy uzavřel rozšíření do celého světa (otevřel poslední důležitý trh - Čínu) a překonal díky kombinaci vstupu do Číny a představení revolučních modelů 6/6puls vlastní možnosti. Od té doby, pokud nezmění portfolio směrem k low-endu, stanovil své roční možnosti a okolo nich se budou již nadále pohybovat roční produkce/prodeje. Mimochodem, v právě uzavřeném fiskálním roce 2018 vytvořil druhý prodejní rekord iPhone v historii, překonal dosavadní dvojku v loňském roce 2017. Vzhledem k porfoliu iPhone a jeho cenám můžeme tedy s klidem konstatovat, že iPhone TÁHNOU I NADÁLE.Pokles prodejů iPadů a stagnující Macy:
Apple zastavil pád produkce/prodejů v loňském fiskálním období. Po tabletovém neo-boomu z nástupnických let 2012-2014 poptávka vystřízlivěla. Apple opět dosáhl stabilního množství už v loňském roce a nadále bude prodávat zhruba okolo 40ti milionů tabletů ročně. Nárůst nepřijde, trh více iPadů nepotřebuje/nechce ..... ani kdyby uměly stepovat. Údajná stagnace Mac je pradávný údaj, už od roku 2011 se prodeje pohybují houpavě mezi 17-20 miliony ročně podle toho, jak Apple uvádí různé novinky a upgrady. Nárůst už nikdy nepřijde, trh s počítači je přesycen.Obrovský zájem o služby:
ANO!
To je přesně to, o čem mluvím už čtvrtým rokem. Apple dotáhl jeden cíl ke zdárnému konci, vytvořil zhruba miliardu stabilních trvalých zákazníků, kteří tvoří obrovskou masu pro prodej služeb. A přesně to se děje. Proto se Apple soustředí na komplexnost celého ekosystému, přibližuje jednotlivé produkty mezi sebou do jediného celku a touto masou vytváří prostor pro zákazníky služeb.Konec zveřejňování počtu prodaných kusů:
PŘIJDU O ZÁBAVU
A teď vážně. Tohoto se malinko obávám. Poprvé v historii Apple mám o budoucnost Apple mírné obavy. Díky tomuto kroku zásadním způsobem opadne zájem o obchod s akciemi Apple. Shorteři prakticky hodí vidle do hnoje, protože nebudou existovat žádné údaje, kromě syrového účetnictví. A zájem o Apple na finančních trzích by mohl začít upadat a s tím s sebou může strhnout i zájem zákazníků.Ale čas ukáže. Možná to vidím zbytečně negativně. (jenže já se obvykle co se Apple týče moc nepletu)