Apple se snaží zlepšovat pozici v obsahovém průmyslu, který začínat hrát stále důležitější roli pro boj s konkurenčními platformami od jiných velkých technologických společností. Apple už má skvělou pozici v hudbě, filmech a nyní si zaplatil i masivní vstup do světa digitálních magazínů.
Apple možná koupí Netflix, populární platformu pro filmy a seriály, která vyrábí i vlastní obsah
Apple totiž koupil aplikaci Texture od společnosti Next Issue Media, která zahrnuje více než 200 digitálních magazínů. Vše je k dispozici v nádherném designu pro pohodlné čtení a navíc neplatíte za jednotlivé magazíny. Podobně jako třeba u služby Netflix nebo Apple Music, platíte paušální měsíční cenu, za kterou máte k dispozici všechny dostupné magazíny.
Paušální cena za jeden měsíc je vzhledem k nabídce poměrně nízká – pouze 10 dolarů za měsíc, tedy asi 200 korun. Vzhledem k tomu, že v nabídce jsou i opravdu věhlasné magazíny jako The New Yorker, Fortune, Vanity Fair, Esquire, Elle, Popular Science, National Geographic, Wired, PC World a spousta dalších z různých oborů, je to opravdu skvělá nabídka.
Aplikace Texture už je na trhu od roku 2010 (původní název byl Next Issue Media) a. v roce 2016 dostala dokonce ocenění za inovativní aplikaci. Applu se tak podařilo získat zdroj kvalitního obsahu, který v poslední době začíná mít problémy hlavně z důvodu velkého šíření fake news a podobných informací, které mají nízkou a pochybnou kvalitu bez ověřování zdrojů. V roce 2014 už Apple koupil společnost Prss, díky které nakonec vytvořil aplikaci Apple News, jež sbírá internetový obsah ze známých webových serverů.
Apple utratí miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu, chce více konkurovat Netflixu, Amazonu, HBO a dalším
I když Apple akvizicí získal celou firmu včetně všech zaměstnanců, měl by zatím stále vydávat aplikace Texture i pro platformu Android, Amazon Kindle Fire a Windows 10. Podle posledních údajů si Texture pravidelně předplácí stovky tisíc lidí, ale s nástupem Applu se to samozřejmě významně změní. Apple totiž s velkou pravděpodobností aplikaci zařadí jako standardní součást operačního systému, stejně jako to udělal s Apple News nebo Apple Music. Kvalitní prémiový obsah by se tak měl rychle rozšířit k milionům lidí.
Lež se na sociální síti šíří mnohonásobně rychleji než pravda, potvrdila vědecká studie