Apple přišel s reproduktorem HomePod pozdě. Amazon mu totiž zhatil plány

Očekávaný chytrý reproduktor HomePod od Applu nebude k dispozici do konce tohoto roku, ale spíše až začátkem toho příštího. Pro Apple je to trochu ostuda, ale má to své důvody, které z tajných zdrojů prozradil Bloomberg. Inženýři Applu prý na chytrém reproduktoru pracovali již od roku 2012, ale plány jim překazil Amazon, když v roce 2014 představil vlastní chytrý reproduktor Amazon Echo.

Amazon Echo obsahoval více méně funkce, na kterých pracovali v Applu – včetně integrované chytré asistentky Alexy (v případě Applu pak Siri). Po podrobném zkoumání ale zjistili, že Amazon nezapracoval na kvalitě zvuku, a tak se pustili znovu do práce na vlastním reproduktoru s důrazem na špičkové ozvučení.

Jenže z Amazonu Echo se stal v USA velmi rychle hit a Amazon rychle uváděl na trh nové funkce a modely. K tomu se neuvěřitelně rozrostlo množství funkcí díky dostupnému API, takže lze pomocí hlasu vyřídit tisíce různých úkolů i pro externí aplikace a služby třetích stran (objednávka Uberu, pizzy a podobně).

Kvůli tomu nastal u Applu trochu zmatek a došlo několikrát k restartu projektu z pohledu vlastností i designu daného chytrého reproduktoru. Jak je teď jasné, Apple se nakonec zaměřil na maximální kvalitu prostorového zvuku a integrace Siri. Širší možnosti jsou až na druhém místě.

Pro Apple tak jde jen o další příslušenství, například vedle sluchátek, a teprve uvidíme, jestli se bude pokoušet více bojovat proti schopnostem Amazon Echo.

Dle zdrojů plánuje Apple v příštím roce prodat kolem čtyř milionů HomePodů, přičemž Amazon už od roku 2014 prodal přes 15 milionů různých modelů Echo. Konkurence v této oblasti ale rychle roste, do boje se přidal například i Google se svými chytrými reproduktory Home nebo Samsung s Harmanem.

Představení HomePodu:

Diskuze (8) Další článek: Nová aplikace Microsoftu vás díky umělé inteligenci naučí mluvit čínsky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,