Apple prodává miliony hodinek, ale stačí to jen na druhé místo

Apple nezveřejňuje prodeje chytrých hodinek Watch, které stále patří do skupiny „Ostatní“ v rámci pravidelných finančních výsledků. Analytici se ale i přes to pokusili odhadnout, jakých prodejů dosahují, především díky statistikám z klasických distribučních kanálů.

Za třetí čtvrtletí tohoto roku dle těchto analýz prodal Apple asi 4,2 milionu hodinek Watch, což je meziroční zvýšení o 54 % (sám Tim Cook prozradil, že to bylo přes 50 %). Apple si tak v oblasti chytrých hodinek drží druhou pozici s 13,1% tržním podílem, zatímco minulý rok to bylo 10 %.

Klepněte pro větší obrázek

Největším prodejcem je Xiaomi, které dle odhadů za stejné čtvrtletí prodalo 6,9 milionů hodinek a drží si 21,5% podíl na trhu. Xiaomi ale masivně roste, oproti minulému roku stouply prodeje o 90,9 %. Třetí pozici si sice stále drží Fitbit, ale oproti výše zmíněným a Samsungu meziročně ztratil 3,1 %. Huawei totiž meziročně prodal o 20,3 % více a Samsung dokonce o 91 %.

Klepněte pro větší obrázek

Vzhledem k cenám lze předpokládat, že v rámci tržeb je Apple jedničkou, ale bude rozhodně zajímavé sledovat, jak se podaří Samsungu probojovat na vyšší místo a jestli Fitbit přežije válku s tak silnými konkurenty.

Diskuze (18) Další článek: Biologové zkritizovali emoji olihně na iOS. Je anatomicky špatně, říkají

Témata článku: Apple, Apple Watch, Samsung, Huawei, Nositelnosti, Hodinky, Tim Cook, Xiaomi, Statistiky, Fitbit, Tržní podíl, Silný konkurent, Meziroční zvýšení, Třetí čtvrtletí, Druhé místo, Ale, Prodej, Třetí pozice, Pro, Chytré hodinky, Druhá pozice, Stejné čtvrtletí, Hod, Watch, Milión hodin, Produkty Apple na jednom místě - Heureka.cz