Apple už je zase nejhodnotnější značkou světa. Po pěti letech vystřídal Amazon a Google

Výrobce iPhonů o sobě opět může mluvit jako o „nej“ značce na světě. Podle žebříčku organizace Brand Finance hodnota nakousnutého jablka vrostla na 263,4 miliardy dolarů (5,7 bilionu korun), díky čemuž překonala společnosti Amazon a Google, které si vrchní pozici držely v posledních pěti letech. Meziročně hodnota značky Apple vyrostla o ohromných 87 procent. 

Nově je Amazon druhý a Google třetí. I jejich hodnota během roku vyrostla, u prvního jmenovaného o 15 procent, u druhého o 1,4 procenta. Zdaleka to ale nestačilo na překování Applu. V první desítce se vyskytují také Microsoft, Samsung, Walmart, Facebook, Čínská průmyslová a obchodní banka (ICBC), Verizon a WeChat.

Pomyslným skokanem roku je Tesla, která mílovými kroky překonala ostatní automobilky a meziročně hodnotově vyrostla o 158 procent. Loni se nacházela na 147. pozici, dnes je 42. Dvojnásobný růst, co se týče hodnoty, zaznamenal také čínský gigant Alibaba.com. 

Oproti tomu se propadla tradiční média, například americká televize CBS ztratila 49 procent. Utrpěly rovněž značky z letecké, cestovní a pohostinské oblasti, nebyla to ovšem zcela jejich vina, ztráta je způsobena pandemií koronaviru. Ze stejného důvodu poklesly i Starbucks, McDonalds a KFC. 

Hodnota značky, kterou vypočítává Brand Finance, je něco jiného než čistě tržní ohodnocení, byť toto číslo se také bere na vědomí. Zahrnuje například i sílu brandu či kolik stojí licenční poplatky. Čistě podle tržní kapitalizace se o vedoucí pozici přetahuje Apple s ropnou společností Saudi Aramco. 

Diskuze (2) Další článek: Vesmírné zprávy: Rekordních 143 družic vypuštěno při jedné misi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,