Apple za čtvrtletí prodal přibližně 30 milionů nositelností. Meziročně dokázal zvýšit tržní podíl

Apple na podzim chystá v pořadí už šestou generaci chytrých hodinek Watch, které by měly přinést především nové senzory (například pro měření okysličené krve) a v příštím roce se očekává nová generace bezdrátových sluchátek Airpods. Ale i ve druhém čtvrtletí tohoto roku se mu dařilo skvěle prodávat stávající generace.

Dle odhadů IDC, které analyzovalo prodeje z různých distribučních kanálů (čísla od Applu nejsou k dispozici), se Applu za poslední tři měsíce podařilo prodat 29,4 milionu nositelností, zatímco minulý rok to bylo ve stejném období jen 23,5 milionu kusů.

Vzhledem ke slabé konkurenci se prodeje promítly i na tržním podílu, který dokonce meziročně vzrostl z 31,9 % na 34,2 %. Druhou pozici a nejrychlejší růst zaznamenala společnost Huawei, která prodala třikrát méně – 10,9 milionů kusů nositelností a má tržní podíl 12,6 %. Podobný objem prodalo Xiaomi (10,1 milionu kusů, tržní podíl 11,8 %).

Klepněte pro větší obrázek

Samsung s tržním podílem 8,3 % prodal 7,1 milionu kusů a na pátém místě je Fitbit s pouhými 2,5 miliony kusů a tržním podílem 2,9 %. Ostatní značky dohromady mají tržní podíl 30,3 % a prodalo se jich 26,1 milionu kusů.

Celý trh s nositelnostmi dle analýzy meziročně vzrostl o 14,1 %. Se zvýšenými prodeji nositelnosti souvisí zvýšené prodeje malých Bluetooth sluchátek, jako jsou například Airpods od Applu.

Diskuze (4) Další článek: Amazon dostal zelenou. Může začít doručovat zásilky pomocí dronů

Témata článku: Apple, Byznys, Samsung, Apple Watch, Huawei, Nositelnosti, Statistiky, Xiaomi, Hodinky, Sluchátka, Tržní podíl, Fitbit, AirPods, IDC, Podíl, Milión kusů, Čtvrtletí, Prodej, Zvýšený prodej, Kus