Byznys | Elektromobily | Tesla Motors

Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat

Během roku 2018 si Tesla prošla peklem s elektromobilem Model 3, jehož výrobu bylo nutné zefektivnit a vyřešit řadu problémů, které zpomalovaly jednotlivé výrobní fáze. I když Tesla stále neprodává úplně nejlevnější variantu za 35 tisíc dolarů, už nyní je trnem v oku zkušeným automobilkám.

Webu Manager Magazin se totiž podařilo získat neoficiální informace od vysoce postavených manažerů a lidí ve společnostech Audi a Porsche, které spolupracují na vytvoření společné platformy pro elektromobily s cílovým nasazení kolem roku 2020 a 2021.

Nová platforma pro prémiové elektromobily (PPE), do kterých spadá právě i elektromobil Model 3, měla totiž sloužit jako společný základ pro řadu různých elektromobilů od těchto značek. Inženýři se ale dle informací pustili do podrobné rozborky zmíněného Modelu 3 a byli překvapeni, jak je možné, že dokáže Tesla prodávat takovou konfiguraci za dané peníze a ještě na tom i vydělávat. Největší část samozřejmě patří nejdražší součástce vozu - použité vysokokapacitní baterii, kterou si Tesla rovněž vyrábí sama a neustále vylepšuje její poměr kapacity a ceny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové elektrické Audi. Už je k předobjednání i u nás
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připravované elektrické Porsche

Dle vyjádření tak první připravovaná společná varianta PPE vychází o 3 tisíce eur více, než by bylo použitelné pro konkurenční boj s Teslou. Inženýři se tak budou muset pustit do dalších úprav a optimalizací, aby se podařilo cenu dostat níže. To by ale mohlo uvedení zase o něco zpozdit a vývoj zase prodražit.

Audi se s dalšími (i softwarovými) problémy musí vyrovnat i u prvního plně elektrického e-tronu (SUV) s 95kWh baterií, který stál jen z pohledu vývoje více než 2 miliardy eur a podle všeho Audi v rámci tohoto projektu nebude v plusu ani když prodá 600 tisíc kusů.

Tesla už v posledním čtvrtletí dosáhla na průměrnou marži 5,7 %, přičemž konkrétně u Modelu 3 chce do konce roku dostat dalšími optimalizacemi výroby marži až na 25 %. Je tedy vidět, že Tesla má z pohledu technologie elektromobilů, efektivity výroby i cen poměrně velký náskok, který se může v budoucnu ještě prohloubit, pokud automobilky nenabídnou konkurenceschopné řešení a nebudou inovovat stejně rychle.

Diskuze (147) Další článek: Lafff track je doplněk do Chromu, který do všech videií na Youtube chytře přidá smích

Témata článku: Byznys, Elektromobily, Tesla Motors, Baterie, Zajímavosti, Audi, Porsche, Elektromobil, Euro, Sport Utility Vehicle, PPE, Optimalizace, Tesla, Model, Šok, Marže, Dolar


Určitě si přečtěte

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“

** Číně roste sebevědomí ** Nedávno uvedla, že její nové hypersonické střely mohou potopit velké letadlové lodě US Navy ** Podle komentátorů Čína nejspíše takové střely má, i když není jasné kolik

Stanislav Mihulka | 59

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

** 43", 4K, 60 Hz a HDR k tomu za deset tisíc ** Televizor takových parametrů stojí téměř polovinu, co monitor ** Využití televize jako monitoru přináší řadu kompromisů, ale jde to

Tomáš Holčík | 63

Vybrali jsme 16 programovatelných hraček a stavebnic pro děti. A vlastně i pro vás

Vybrali jsme 16 programovatelných hraček a stavebnic pro děti. A vlastně i pro vás

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme 16 stavebnic pro nejmenší caparty i vás samotné

Jakub Čížek | 17

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 85