Byznys | Elektromobily | Tesla Motors

Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat

Během roku 2018 si Tesla prošla peklem s elektromobilem Model 3, jehož výrobu bylo nutné zefektivnit a vyřešit řadu problémů, které zpomalovaly jednotlivé výrobní fáze. I když Tesla stále neprodává úplně nejlevnější variantu za 35 tisíc dolarů, už nyní je trnem v oku zkušeným automobilkám.

Webu Manager Magazin se totiž podařilo získat neoficiální informace od vysoce postavených manažerů a lidí ve společnostech Audi a Porsche, které spolupracují na vytvoření společné platformy pro elektromobily s cílovým nasazení kolem roku 2020 a 2021.

Nová platforma pro prémiové elektromobily (PPE), do kterých spadá právě i elektromobil Model 3, měla totiž sloužit jako společný základ pro řadu různých elektromobilů od těchto značek. Inženýři se ale dle informací pustili do podrobné rozborky zmíněného Modelu 3 a byli překvapeni, jak je možné, že dokáže Tesla prodávat takovou konfiguraci za dané peníze a ještě na tom i vydělávat. Největší část samozřejmě patří nejdražší součástce vozu - použité vysokokapacitní baterii, kterou si Tesla rovněž vyrábí sama a neustále vylepšuje její poměr kapacity a ceny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové elektrické Audi. Už je k předobjednání i u nás
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připravované elektrické Porsche

Dle vyjádření tak první připravovaná společná varianta PPE vychází o 3 tisíce eur více, než by bylo použitelné pro konkurenční boj s Teslou. Inženýři se tak budou muset pustit do dalších úprav a optimalizací, aby se podařilo cenu dostat níže. To by ale mohlo uvedení zase o něco zpozdit a vývoj zase prodražit.

Audi se s dalšími (i softwarovými) problémy musí vyrovnat i u prvního plně elektrického e-tronu (SUV) s 95kWh baterií, který stál jen z pohledu vývoje více než 2 miliardy eur a podle všeho Audi v rámci tohoto projektu nebude v plusu ani když prodá 600 tisíc kusů.

Tesla už v posledním čtvrtletí dosáhla na průměrnou marži 5,7 %, přičemž konkrétně u Modelu 3 chce do konce roku dostat dalšími optimalizacemi výroby marži až na 25 %. Je tedy vidět, že Tesla má z pohledu technologie elektromobilů, efektivity výroby i cen poměrně velký náskok, který se může v budoucnu ještě prohloubit, pokud automobilky nenabídnou konkurenceschopné řešení a nebudou inovovat stejně rychle.

Diskuze (167) Další článek: Lafff track je doplněk do Chromu, který do všech videií na Youtube chytře přidá smích

Témata článku: Byznys, Elektromobily, Tesla Motors, Baterie, Zajímavosti, Audi, Porsche, Optimalizace, Tesla, Elektromobil, Euro, Šok, Marže, Sport Utility Vehicle, Jak, Dolar, Model, PPE, Lev


Určitě si přečtěte

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

** Kvalita GPS ve městech občas stojí za starou bačkoru ** Mohou za to odrazy signálu od okolních budov ** Google má jejich 3D model, a tak spolupracuje s výrobci GPS čipů

Jakub Čížek | 41

Jakub Čížek
NavigaceTechnologieGoogle
Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

Týden Živě: On fakt dnes ještě někdo stahuje filmy z Ulož.to?

** Kauza Ulož.to a proč my dva už (moc) newarezíme ** Windows 10X existují, ale nabízí se otázka proč ** Nissan ukázal vizi kanceláře v podobě karavanu

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 148

Jakub ČížekVladislav Kluska
Týden ŽivěVideo
AMD uvádí grafické karty Radeon RX 6800, 6800 XT a 6900 XT. Útočí přímo na modely od Nvidie

AMD uvádí grafické karty Radeon RX 6800, 6800 XT a 6900 XT. Útočí přímo na modely od Nvidie

** AMD představilo tři nové grafické karty ** Všechny s architekturou RDNA2, kterou používají i PS5 a Xbox Series ** Karty útočí přímo na GeForce RTX 3000

Karel Javůrek | 78

Karel Javůrek
Radeon RX 6000Grafické kartyAMD