Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat

Názory k článku

Anonymizovaný  |  12. 02. 2019 11:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.102  |  [0.0.0.xxx]

Ale vždyť to tady opakuji už léta a schytávám za to posměch od místních antifa, že má Tesla náskok 3-5 let před ostatními. Tohle samozřejmě není první úžas vysoce postavených manažerů "konkurence" nad produkty Tesla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SkACe  |  12. 02. 2019 11:10  |  Microsoft Windows 7 Firefox 65.0

Protože tesla pálí prachy akcionářů, finguje účetnictví, jede na dotace, má v USA jiné náklady na zaměstnance, jiný stupeň robotizace a kdovícoještě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
gamblik  |  12. 02. 2019 11:13  |  Microsoft Windows 7 Firefox 65.0

Jestli je to pravda, tak jim už zbývá jedině nasadit dumpingovou cenu + nacpat tam pár kurvítek a snažit se vydělat na následném servisu - jako to dělají u současných spalováků. Ale u toho elektropohonu je moc není kam schovat. Snad jedině tam dát uhlíky a měnit je každých 20 tis. km za 50 tis. Kč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2019 11:21 | Android Chrome 71.0

To se nam to buduje Tesla kdyz nam federalni vlada dotuje kde co, pozemek na gigafactory byl zdarma, dane budu platit az za deset let a jeste lzu o ziskovosti....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  12. 02. 2019 11:23  |  Microsoft Windows 7 Firefox 65.0

rozdiel bude v tom ze v automobilkach pracuju manazeri ktori to robia iba pre prachy a v tesle to vacsina ludi bude robit hlavne z nadsenia pre vec.ti prvi maju motivaciu pouzivat fake drevo aby z usetrenych par eur na aute dostali vyssie premie a ti druhi posuvaju fyzikalne limity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  12. 02. 2019 11:26  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Určitě se TESLA model 3 neprodává úplně levně, když už teď prý za tu cenu není pro tuto verzi v USA dostatek zákazníků (např.: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/posledni-krok... ... ).A jestli nechápou, jak na tom přesto může TESLA vydělávat, co když je správné vysvětlení to nejjednodušší, tedy že na tom TESLA ve skutečnosti nevydělává?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2019 11:26 | Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Jsou jen dvě možnosti. Buď Audi a Porshe nedokáží dělat auta, anebo Tesla tahá investory za nos a některé náklady "opomíjí".Na druhou stranu většinu lidí to nemusí trápit. Takové auto si nikdy nekoupí a to, že by investovali do akcií je pro ně ještě větší sci-fi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
franta321  |  12. 02. 2019 11:39  |  Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Napadá mě tisíc důvodů Jeden za všechny: manažeři v Tesle nejsou tak nenažraný jako ti koncernoví, takže neodčerpávaj ze zisku firmy tolik na svoje platy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  12. 02. 2019 11:51  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Tak co si budem nalhavat, Tesle se predevsim povedl majstrstyk v tom, ze ji konkurence povazuje za premiovou znacku. A hodne v tom Tesle pomohl technologicky naskok. Krom toho je videt, ze cela koncepce elektromobilu klasickych automobilek byla spatna. A jeste si dovolim odhadnout budouci vyvoj. Celosvetovy boom zaziji cinske mini elektromobily do mesta. Mizerny dojezd (mensi nez 100km) , mala rychlost (do 80km/h) a cenovka mensi nez VW UP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
redmond  |  12. 02. 2019 12:12  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Iba cas ukaze ci je to podvod, alebo nizko nastavene marze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2019 12:12 | Microsoft Windows 10 IE 11.0

Ještě větší šok zažijí, až zjistí, že Tesla nemusí na jedno prodané auto vyrobit další, které jde na náhradní díly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lyon667  |  12. 02. 2019 12:22  |  Linux Chrome 71.0.3578.80

Levně? Ta čínská úroveň kvality Tesla snad dráž ani vyrobit nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2019 12:34 | Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.96

To se bude vědět, až to praskne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orgasmic  |  12. 02. 2019 12:42  |  Microsoft Windows 7 Chrome 72.0.3626.96

Nemalý vliv na cenu má hlavně kvalita a s tou má Tesla velký problém. Od začátku patří Tesly k nejvíce poruchovým autům na US trhu, pořád vyhrávají žebříčky nespolehlivosti.Audi na druhou stranu je známo svým přístupem k jakkosti, takže se ani nedivím, že se nad cenou Tesly podivují, když mají ke kvalitě opačný přístup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
loobick  |  12. 02. 2019 12:51  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ty výrobní náklady se dají vysvětlit až překvapivě jednoduše. Pro výrobu akumulátorů jsou potřeba suroviny, na které se obvykle dělají dlouhodobější kontrakty (řádově na roky). Cena je v nich stanovena předem a moc nereflektuje reálný vývoj tržních cen. Tesla tedy odebírá suroviny na výrobu akumulátorů na základě cen domluvených před několika lety, kdy byly poloviční až třetinové. Audi a Porsche shání dodavatele akumulátorů nyní, takže se i ceny akumulátorů odvíjí od aktuálních cen surovin. Celkově to je pro Teslu dočasně docela velká výhoda, která je spíš jen dočasná. Až jim skončí stávající smlouvy, budou muset uzavřít nové a tam už budou ty částky opět odpovídat tržní ceně v dané době. Pak už se z Audi a Porsche nebudou muset divit, protože Tesla bude mít náklady prakticky srovnatelné s nimi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
RamCar  |  12. 02. 2019 13:12  |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.102

Není to od těch šéfů automobilek jen závist? Amerika je přece země neomezených možností Mně to připadá, jako kdyby Tesla šlápla těm šéfům na kuří oko. No co si to dovolujou prodávat tak levně. Technologický novinky a zboží, na který se musí čekat, se přece musí napálit. Kolik by stála taková "Tesla", kdyby ji prodával koncern, s patřičnou cenou německýho zpracování, si ani netroufám odhadnout. Nechci se zastávat ani jedné strany, ale tak torchu mě reakce těch šéfů přijde mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harl  |  12. 02. 2019 13:12  |  Microsoft Windows 7 Chrome 71.0.3578.98

Ti nemecki manazeri este len budu v soku, ked zistia, ze tesla investuje minimum do marketingu a aj tak ma najpredavanejsie luxusne auta v amerike. Vzdy, ked som sa rozpraval s nejakym majitelom Tesly (najma v skandinavii), tak mi povedali, ze je to najlepsie auto, ake kedy mali. Super jazdne vlastnosti, kapacita baterie vacsinou okolo 95+% aj po 5-6 rokoch a minimalna poruchovost. To je marketing, na ktorom zalezi, ked chcete predavat nove technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2019 13:24 | Android AppleMAC-Safari 5.0

Ono se stačí podivat, jak je na tom Tesla 3 s kvalitou výroby sklo takové. Nejlevnější golf za 1/3 ceny jenž hlediska dílenského zpracování úplně někde jinde než T3..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2019 13:58 | Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.96

Myslím že Audi ani Porsche tedy celý VW koncern překvapený není. Dost to co oni vědí ilustrují i zákaznické recenze kvality pracování aut. Kvalitní ruční výroba je prostě dražší do toho se samo počítá i cena která roste ochranou spotřebitele v Evropě , nebo požadavky odborů v Evropě atd... Spousta lidí mladší generace tak dá přednost technologicky více zaměřenému vozu protože je to prostě více oslovuje. Někdo dá přednost kvalitnímu koženému nikoliv vegan potahu sedadel, příplatkovému laku a obložení než "tabletu" na středovém panelu. O kupcích ze zemí kde není ani taková datová infrastruktůra nemluvě, připomeneme si chudáky kteří vyrazila za město a následně auto ani neotevřeli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  12. 02. 2019 14:04  |  Microsoft Windows 10 Chrome 70.0.3538.102

Vidím to jinak, nesouhlasím s čtenáři. .Na Vaše soudy je brzy. Počkejme si až bude VW dělat 10x více elektroaut než Tesla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jankomrska  |  12. 02. 2019 14:10  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Tesla optimalizuje výrobu tím, že postaví místo fabriky stan.A když si zaměstnanci dovolí stávkovat a žádat vyšší mzdy, tak je vcelku rychle vyhodí, a nahradí loajálnějšími. Což v sociální Evropě se s odbory nedá takto jednat.Kromě toho cena v USA a v Evropě je nesrovnatelná (daně, homologace apod.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2019 16:29 | Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Tesla skrátka MUSÍ predávať elektromobily, a predávať ich so ziskom. Pretože nemá inú možnosť, nemá žiadny záložný plán B, ako majú Porsche či Audi. Tie zarábajú na spaľovákoch a do elektromobilov sa púšťajú len pozvoľna.Navyše Tesla, resp. E.Musk mal situáciu neporovnateľne horšiu, pretože bol pionier, resp. prvolezec na doteraz nezlezenej stene hory. Ostatní to už budú mať podstatne jednoduchšie - budú sa môcť poučiť z chýb Tesly. Okrem toho si môžu kúpiť Teslu, a rozobrať ju do posledného šróbika a zistiť, čo a ako sa má a nemá robiť.Za to, že je Tesla už teraz v zisku, do značnej miery vďačí aj filozofii E.Muska pri výrobe elektromobilov. Keď si pred rokmi najal inžinierov z automobilovej brandže, aby začali pracovať na elektromobiloch, tak dostali jednoduchú, ale geniálnu inštrukciu: zabudnite na všetko, čo ste o výrobe áut doteraz vedeli. Začnite všetko vyvíjať úplne nanovo, na úplne čistom papieri, nezaťažení starými skúsenosťami. Tesly skrátka nie sú spaľováky prispôsobené pre zástavbu batérií a elektromotorov. Všetko na nich bolo od úplného začiatku vyvíjané s tým, že to budú čistokrvné elektromobily. Teda nepoužíva žiadne kompromisné platformy, ktoré - zdanlivo kvôli úspore nákladov - môžu využívať elektropohon, hybridný či dokonca len benzínový pohon. Je to tak napr. u koncernu PSA.Tesla má náskok aj, resp. hlavne v nákladoch na výrobu batérií. Tesla ich vyrába už v takom obrovskom množstve, že sa u nej začínajú prejavovať úspory z rozsahu. Teda čím sa viac niečoho vyrába, tým sú nižšie jednotkové náklady. A ako správna firma neustále investuje do vývoja batérií. Len pred pár dňami kúpila, resp. kúpi za 218 miliónov dolárov firmu Maxwell, najvýznamnejšiu firmu v oblasti superkondenzátorov, ktorá navyše vlastní patenty na nejaký typ suchej elektródy, ktoré môžu kapacitu klasických lítiových batérií posunúť zase o kus dopredu.Európske automobilky takticky roky vyčkávali, či Tesla zbankrotuje alebo sa presadí a nájde si svojich zákazníkov. Stavili na istotu. Lenže teraz im tie roky budú chýbať a budú sa musieť veľmi snažiť, aby náskok E.Muska stiahli. Aj keď sú to bohaté firmy, ani ony si nemôžu "pustiť finančnou žilou" tak, aby finančne vykrvácali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shal  |  12. 02. 2019 16:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Začíná se proslýchat, že GM udělalo to nejchytřejší co mohlo, vzdali vývoj elektromobilů a podvozky včetně baterek, elektroniky a motorů pro své pickupy budou nakupovat od Tesly. Když nakupovat od subdodavatele, tak od toho nejlepšího v oboru.Hodně to přispěje k rozvoji elektromobily. Tesla sice svůj pickup připravuje, ale proč nedodávat pro největší výrobce pickupů, že? Navíc je super, že si lidi budou moci vybrat a vydělají na tom všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vegasgeek  |  12. 02. 2019 18:29  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Buhvi jestli manazeri Audi do nakladu pocitaji i ty jejich milionove vyplaty :D Audi je korporat jak svin, kterej jede silenym waterfallem a polika to milion za milionem, protoze to je proste velkej moloch. Predpokladam, ze Tesla na tom jeste neni tak spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JeCh  |  13. 02. 2019 12:16  |  Microsoft Windows 10 Firefox 64.0

To nějak odporuje tomuto článku: https://www.svetmobilne.cz/tesla-chce-snizit-naklady... ... Tesla dokázala v posledním čtvrtletí vydělat pouze díky dotacím, celkově je ale pořád v obrovský ztrátě. Není vůbec jistý, že i v tom dalším vůbec něco vydělá. Tesla zřejmě strašně pomohlo, že v roce 2018 spadla cena kobaltu na polovinu a lithia o téměř 50%. Jedinými významnými dodavateli těchto dvou pro baterie zásadních kovů jsou Čína a Rusko. To způsobuje poměrně nehezkou surovinovou závislost, která je mnohem horší než ta na ropě, jejíž zásoby má mnohem více zemí.Drtivá většina kobaltu pochází z Konga. Poté, co evropské země opustili Afriku a své kolonie, zkolonizovali černý kontinent Číňani. Čínské firmy tak vlastní doly na kobalt a rudu odvážejí rovnou domů, kde ji zpracovávají. Ceny kobaltu i lithia se mění o desítky i stovky procent nahoru a dolů a celý tenhle byznys řídí Rusko s Čínou. Nalákají na nízké ceny a pak utáhnou, povolí a zase utáhnou. A hloupí ekofanatici jim to žerou i s navijákem. Přitom zcela opomíjejí nejenom ekonomickou stránku věci, ale i plundrování přírody s výrobou baterií spojené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolecko  |  13. 02. 2019 13:08  |  Android Chrome 72.0

Tak som si pozorne všimol susedovu A6 a naozaj, vyzerá byť úplne zošokovaná. Žiaľ, žiadne Porsche v okolí nemáme, takže šokovaný pohľad Porsche mi zaťal unikol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolkyno  |  13. 02. 2019 19:04  |  Android Chrome 72.0

Nechapem kde je Tesla pred inymi automobilkami?! Hoc nemam tu znacku nejak extra rad, nuz Porsche a Audi by sa malo zamysliet, ze napriklad taky marketing pre kazdy model globalne im donekonecna nebudeme platit my. Ale ze je to naklad firmy, investicia. Ved su v plnke. Jasne ze ked daju do holej kasni v cene 20.000e a do toho 2xAA Duracelky nebolo by vhodne pytat 100.000e. Co oni aj chcu a budu, ale Tesla im robi s trojkou skrty. Nuz mozno by bolo na mieste rozhodnut sa ci ist cestou super elektromobilov alebo robit elektroauta hned pre masy a ist smerom ako napr Honda EV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 03. 2019 18:23 | Android Chrome 72.0

Jo no, v ESA byli taky překvapený nakolik vyjde jeden let Falconu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mildakcc  |  06. 03. 2019 20:20  |  Android Chrome 72.0

TESLA má pravděpodobně o mnoho efektivnější vývojářě než koncern VW. Nemá tisíce metrohomosexuálů se šlechtěným plnovousem v kancelářích ale skutečné odborníky. Jinak si to těžko vysvětlit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
000  |  20. 03. 2019 15:16  |  Android Chrome 73.0

Levne? :D levne bolo za sociku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  24. 03. 2019 14:53  |  Android Chrome 71.0

byt sokovan, to je tak dneska trochu moderni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fortress  |  10. 04. 2019 23:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Zrovna Porsche které má snad největší marže na auto je určitě v šoku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor