Byznys | Elektromobily | Tesla Motors

Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat

Během roku 2018 si Tesla prošla peklem s elektromobilem Model 3, jehož výrobu bylo nutné zefektivnit a vyřešit řadu problémů, které zpomalovaly jednotlivé výrobní fáze. I když Tesla stále neprodává úplně nejlevnější variantu za 35 tisíc dolarů, už nyní je trnem v oku zkušeným automobilkám.

Webu Manager Magazin se totiž podařilo získat neoficiální informace od vysoce postavených manažerů a lidí ve společnostech Audi a Porsche, které spolupracují na vytvoření společné platformy pro elektromobily s cílovým nasazení kolem roku 2020 a 2021.

Nová platforma pro prémiové elektromobily (PPE), do kterých spadá právě i elektromobil Model 3, měla totiž sloužit jako společný základ pro řadu různých elektromobilů od těchto značek. Inženýři se ale dle informací pustili do podrobné rozborky zmíněného Modelu 3 a byli překvapeni, jak je možné, že dokáže Tesla prodávat takovou konfiguraci za dané peníze a ještě na tom i vydělávat. Největší část samozřejmě patří nejdražší součástce vozu - použité vysokokapacitní baterii, kterou si Tesla rovněž vyrábí sama a neustále vylepšuje její poměr kapacity a ceny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové elektrické Audi. Už je k předobjednání i u nás
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připravované elektrické Porsche

Dle vyjádření tak první připravovaná společná varianta PPE vychází o 3 tisíce eur více, než by bylo použitelné pro konkurenční boj s Teslou. Inženýři se tak budou muset pustit do dalších úprav a optimalizací, aby se podařilo cenu dostat níže. To by ale mohlo uvedení zase o něco zpozdit a vývoj zase prodražit.

Audi se s dalšími (i softwarovými) problémy musí vyrovnat i u prvního plně elektrického e-tronu (SUV) s 95kWh baterií, který stál jen z pohledu vývoje více než 2 miliardy eur a podle všeho Audi v rámci tohoto projektu nebude v plusu ani když prodá 600 tisíc kusů.

Tesla už v posledním čtvrtletí dosáhla na průměrnou marži 5,7 %, přičemž konkrétně u Modelu 3 chce do konce roku dostat dalšími optimalizacemi výroby marži až na 25 %. Je tedy vidět, že Tesla má z pohledu technologie elektromobilů, efektivity výroby i cen poměrně velký náskok, který se může v budoucnu ještě prohloubit, pokud automobilky nenabídnou konkurenceschopné řešení a nebudou inovovat stejně rychle.

Diskuze (153) Další článek: Lafff track je doplněk do Chromu, který do všech videií na Youtube chytře přidá smích

Témata článku: Byznys, Elektromobily, Tesla Motors, Baterie, Zajímavosti, Audi, Porsche, Sport Utility Vehicle, Tesla, Elektromobil, Šok, Marže, Euro, Dolar, PPE, Model, Optimalizace


Určitě si přečtěte

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

** Policisty poblíž San Franciska zaujala Tesla se spícím řidičem ** Donutili vozidlo zpomalit a následně probudili překvapeného řidiče ** Vozidlo podle dostupných informací jelo v režimu autopilota

Karel Kilián | 71

Avast analyzoval počítače uživatelů. K nabušeným superpočítačům mají daleko

Avast analyzoval počítače uživatelů. K nabušeným superpočítačům mají daleko

** Avast prošel telemetrická data od 163 milionů uživatelů ** Zjistil, jaký mají hardware a software ** Mašina průměrného uživatele má k ideálu daleko

Jakub Čížek | 121