Byznys | Avast

Avast radikálně vyřešil svůj průšvih: Zavře firmu Jumpshot, přes kterou prodával data o uživatelích

Avast reaguje na aktuální kauzu s přeprodejem dat o chování uživatelů radikálním způsobem - dceřinou společnost Jumpshot, přes kterou data monetizoval, kompletně zavře. Firma to oznámila na svém webu.

Pro Avast to samozřejmě bude ztráta, ale ne tak bolestná, jako by byla ztráta důvěry. Už teď firma na poklesu akcií ztratila daleko více než je hodnota celého Jumpshotu. Odpis celé firmy, která se analytikou a zpracováním uživatelských dat zabývala, je asi nejpůsobivějším gestem, jaké v Avastu mohli vymyslet. Dává přitom šanci, že se důvěra ve firmu opět rychle spraví a hodnota se přiblíží původní úrovni.

Klepněte pro větší obrázek 
Jumpshot se chlubí, že umí zaznamenat: „Každé hledání. Každý klik. Každý nákup. Na jakékoli stránce.“ Využíval k tomu přitom data ze softwaru Avastu

Pokud by Avast aféru nechal bez reakce, mohly by být následky daleko bolestnější. Pro firmu zisk z Jumpshotu představuje jen několik jednotek procent z celkového zisku. S okamžitou platností proto přestal Avast sdílet Jumpshotu svá data o zahájil proces jeho uzavření.

„Jakékoli praktiky, které ohrožují důvěru uživatelů, jsou pro Avast neakceptovatelné. Bedlivě střežíme soukromí uživatelů a proto jsme co nejrychleji přikročili k procesu ukončení činnosti Jumpshotu v návaznosti na pochyby některých uživatelů o poskytování dat Jumpshotu, které není v souladu s naším posláním a zásadami, které nás jako společnost definují,“ řekl k tomu Ondřej Vlček, generální ředitel Avastu.

Pro Avast byl Jumpshot pokus, jak rozšířit své působení. Obezřetně se do monetizace sebraných uživatelských dat nepustil sám, ale prostřednictvím oddělené společnosti. Nápad vznikl už v roce 2015 a vypadalo to na docela slibný směr rozšíření byznysu, ale nyní se ukázalo, že tím Avast vstoupil na tenký led důvěry.

Diskuze (35) Další článek: Apple zaplatí skoro miliardu dolarů. Porušoval patenty americké univerzity

Témata článku: Byznys, Avast, Jumpshot, Uživatelská data, Uživatelé, Důvěra, Průšvih, Data, Ondřej Vlček