Avast prodá část společnosti Jumpshot firmě Ascential. Za 35procentní podíl Ascential zaplatí 60,8 milionu dolarů (v přepočtu asi 1,4 miliardy korun). Transakce by měla být dokončena na konci srpna, podléhá ale schválení německého regulátora trhu, uvedl Ascential v oznámení.
Avast analyzoval počítače uživatelů. K nabušeným superpočítačům mají daleko
Jumpshot je produktem Avastu, který slouží k marketingové analýze chování spotřebitelů na internetu. Zákaznická základna společnosti Ascential by měla podle vyjádření Avastu pomoci Jumpshotu k dalšímu růstu a synergiím.
Avast bude mít prodejní opci a Ascential nákupní opci na dalších 16 procent v Jumpshotu, avšak ty nebude možné realizovat před lednem 2021. Současná transakce ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů a dalším podmínkám.
Nejlepší antiviry roku: podle AV-Comparatives jsou to Avast a Bitdefender
Původně byl Jumpshot startupem, který se na Kickstarteru proslavil softwarem na čistění Windows. Avast ho koupil v roce 2013. Získané technologie začlenil do svého softwaru a Jumpshot se následně přeorientoval na analytiku. Ostatně, budovat tuto značku ve spojení s čištěním Windows přestalo záhy dávat smysl, protože Avast koupil i lídra v tomto segmentu, firmu Piriform stojící za softwarem CCleaner.