Avast uzavřel miliardový obchod. Prodá podíl v jedné ze svých dcer

Avast prodá část společnosti Jumpshot firmě Ascential. Za 35procentní podíl Ascential zaplatí 60,8 milionu dolarů (v přepočtu asi 1,4 miliardy korun). Transakce by měla být dokončena na konci srpna, podléhá ale schválení německého regulátora trhu, uvedl Ascential v oznámení

Jumpshot je produktem Avastu, který slouží k marketingové analýze chování spotřebitelů na internetu. Zákaznická základna společnosti Ascential by měla podle vyjádření Avastu pomoci Jumpshotu k dalšímu růstu a synergiím. 

Avast bude mít prodejní opci a Ascential nákupní opci na dalších 16 procent v Jumpshotu, avšak ty nebude možné realizovat před lednem 2021. Současná transakce ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů a dalším podmínkám. 

Původně byl Jumpshot startupem, který se na Kickstarteru proslavil softwarem na čistění Windows. Avast ho koupil v roce 2013. Získané technologie začlenil do svého softwaru a Jumpshot se následně přeorientoval na analytiku. Ostatně, budovat tuto značku ve spojení s čištěním Windows přestalo záhy dávat smysl, protože Avast koupil i lídra v tomto segmentu, firmu Piriform stojící za softwarem CCleaner.  

Váš názor Další článek: Vyvíjená jaderná střela s plochou dráhou letu by měla zabránit jaderné válce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,