Microsoft | Vyhledávače | Bing

Bing už dávno není pro smích. Z reklamy vydělává trojnásobek toho, co Twitter

O Bingu se u nás příliš nenamluví, hlavně v Americe je ale poměrně úspěšný. A byť ani zdaleka nedosahuje tak velkých čísel jako Google, na reklamě vydělává třikrát více než sociální síť Twitter. Microsoftu se jej totiž podařilo zakomponovat do svých produktů tak, aby jej lidi používali.

Vyhledávač Bing od Microsoft byl od svého spuštění v roce 2009 takový outloukánek. Minimálně zpočátku jeho výsledky vyhledávání nebyly příliš dobré a nikdo moc nevěřil, že se uchytí. Firma ale stále pracovala na jeho vývoji a byť se o něm téměř nemluví, integrovala ho do několika svých produktů.

Bing tak pohání vyhledávání ve Windows, Office i na LinkedInu a jak to vypadá, tato strategie postupné integrace se firmě vyplatila. Aktuálně totiž vyhledávač ročně utrží 7,5 miliardy dolarů. To oproti 120 miliardám u Googlu není příliš, stále je to ale více jak trojnásobek toho, co vydělává Twitter na reklamě. Dokonce Microsoftu přináší více, než LinkedIn či řada Surface.

V USA dle odhadů Bing zabírá třetinu vyhledávání provedených na počítači. Mimo Spojené státy ale číslo rapidně padá, byť lokální verze pro jednotlivé trhy existují. Konkrétně ale ta česká toho příliš neumí a byť je v naší mateřštině, často se zde motá angličtina nejen do rozhraní, ale i výsledků.

Microsoftu se tak sice stále nepodařilo ohrozit dominantní Google a celková pozice na trhu by mohla být mnohem lepší, z Bingu, jakožto cíle posměchu, se ale již stala výdělečná a fungující služba.

Bing na mobilech v loňském roce přišel s vizuálním vyhledáváním:

Zdroj: Bloomberg

Diskuze (5) Další článek: Zoom Earth: Podívejte se ze satelitu, jak je dnes v Bulharsku nebo třeba na Istrii

Témata článku: Software, Google, Microsoft, Windows, Internet, USA, Vyhledávače, Twitter, Bing, Linkedin, Reklama, Bloomberg, Amerika, Vyhledávání, Trojnásobek, Smích


Určitě si přečtěte