Češi utrácejí za mobily více než za počítače a další spotřební elektroniku

Agentura GfK zveřejnila pravidelné kvartální výsledky TEMAX, které mapují prodeje technického zboží v 41 zemích včetně České republiky. Ve druhém kalendářním čtvrtletí 2019 se u nás prodalo elektroniky za 18,6 miliardy korun, což je o 7 % více než ve stejném období loni. Ne všechny segmenty technického zboží ale rostly.

Vytrvale klesá třeba poptávka po fotoaparátech. Stabilní růst tržeb si naproti tomu udržuje segment spotřební elektroniky, kam GfK řadí televizory, set-top-boxy a reproduktory, nebo odvětví velkých (pračky, ledničky, trouby) a malých (kávovary, elektrické zubní kartáčky) domácích spotřebičů.

Klepněte pro větší obrázek
Jak utrácejí Češi za spotřební elektroniku podle GfK

Oblast mobilních produktů rostla díky chytrým telefonům a nositelné elektronice o 17 %, zájem o klasické tlačítkové telefony naopak klesá. Celkem jsme za telefony a mobilní techniku ve sledovaném období utratili 6,17 miliardy korun, což je zhruba třetina všech domácích výdajů za technické zboží.

Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě. GfK na rozdíl od jiných agentur mapuje přímo prodeje koncovým zákazníkům, nikoli dodávky distributorům.

Diskuze (1) Další článek: Týden Živě: Neomezený T-Mobile, atomovkou proti hrabošům a Matrix 4

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,