OMG!!! Podsouváte mi tu něco, co jsem nikdy nepsal! Já nikde nepsal, že ČP šlape profesionálně ba i lépe než konkurence. Ba naopak jsem jasně psal, že i ČP má své chyby. Tak jako Vy píšete, že máte negativní zkušenosti, tak já pro změnu píšu, že já osobně mám s jejími službami pozitivní zkušenosti.
Nelze si nevšimnout těch negativních hodnocení. To ano. Ale kritici zapomínají na jeden zásadní fakt, který platí napříč celým spektrem. Člověk si pamatuje jen to, co si chce pamatovat. A to jsou emočně prožité zážitky. Takže si pamatuje špatně dodanou zásilku než normálně dodanou zásilku, protože to považuje za normální činnost, kterou není potřeba si pamatovat. A takto to vypadá na internetu. Tam najdete nejvíce jen ty špatné zkušenosti, protože v emocích se snažíte na to upozornit. Jenže ti, co jsou spokojení, jaksi nemají potřebu se o tom už zmiňovat. Proč asi? Není to jen o ČP. Lidi kritizuji třeba předpověď počasí, že věčně nevychází, ale už si neuvědomují, že ve skutečnosti jejich kritika platí třeba jen 1 ze 20 případů, kdy těch 20 předpovědi se vyplnilo, ale oni si to už nepamatuji. Proč by měli?
Ale zpět. Nevím kolik procent představuje špatně dodané zásilky u ČP. Rozhodně to není naprostá většina, jak se zdá podle internetu. To jen ti spokojení nemají potřebu o tom vytrubovat. Zaplatili, dostali, tím to pro ně končí. Zaplatili, nedostali? Je to něco, co se nemělo stát, něco co člověka naštve a v zápalu o tom dá vědět. V pořádku. Je potřeba na to upozornit. Ale člověk by si měl uvědomit, zda tato zkušenost je běžná nebo jde jen o ojedinělý nebo lokální problém.
Ono je to stejný jak s Windows. Také si nelze nevšimnout, že net je plný negativních zkušeností. Něco nefunguje, něco se dělá jinak a tak. Jenže v této záplavě si málokdo všimne, že těch kritiků je vlastně jen hrstka, protože když se píše, že Windows používá milióny a jen stovka si ztěžuje. Co to znamená? Že těch milióny-stovka zřejmě s Windows nemá problém a funguje, jak má.
A kupodivu to platí i zde pro ČP. Když se píše, že ČP za rok přepraví 52 miliónů balíků a na internetu se najde třeba i několik tisíc negativních hodnocení, tak je to sice hrozivé číslo, ale stále je to jen hrstka nespokojených. Ty zbylé milióny jsou zřejmě s ČP spokojení.
Takže si laskavě uvědomte, že Vaše špatná zkušenost, ani pár negativních článků nebo hodnocení vůbec nic nevypovídá o celkovém stavu Pošty. Jen, že pošta není dokonalá a má někde mouchy. Ostatně nikdo nemůže fungovat bezchybně. Ani konkurence.No nic. Tímto končím. Už tady jen trolíme, nadáváme a nadávali bychom i nadále. Pro ostatní je toto vlákno jen střet dvou odlišných mag*rů co se neshodnou.