Česko má novou technologickou naději – Brand Embassy

České Brand Embassy se po roce ustálilo na trhu a roste do světa. Otevírá pobočku v Londýně, nabírá zaměstnance a získává velké klienty po celém světě.

Přesně před rokem bylo české Brand Embassy začínající společností, která prošla StartupYardem, nějakou dobu vytvářela první verzi svého produktu a zrovna vyrážela s kůží na trh, aby zjistila, zda uspěje. Zdá se, že ano – dnes má kolem 20 mezinárodních klientů po celé Evropě, zhruba stejný počet partnerů na 4 kontinentech, 20 zaměstnanců, brzy bude otevírat pobočku v Londýně a chystá se i New York. A to by měl být teprve začátek.

„Máme velmi omezenou dobu na to uspět na globálním trhu. Během následujících 18 měsíců musíme rychle vyrůst,“ říká v rozhovoru pro Connect.cz spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký. Česká firma sice v podstatě tvoří nový trh, silnou konkurenci už ale má. Nabízet klientům stejné možnosti se snaží například cloudový obr Salesforce.com nebo specializovaná konkurence v podobě Conversocial.

Brand Embassy nabízí produkt, který firmám, agenturám nebo call centrům umožňuje reagovat na stížnosti zákazníků na sociálních sítích a tyto stížnosti pak řešit, evidovat a vyhodnocovat. To, jak velký trh tato oblast může být, prozatím nikdo nespočítal, podle všeho se ale jedná o velice rostoucí oblast. „Požadavky svých zákazníků na sociálních sítích už chce řešit velká část firem a tato zákaznická podpora se často stává důležitější, než ta telefonní,“ říká Horký.

Hovory s investory

Mladá firma si na sebe po roce provozu a dřívějších měsících vývoje už 2 měsíce vydělá. V rámci zmiňovaného rychlého růstu počítá s novou větší externí investicí a vedení společnosti už vede hovory s několika investory, zejména ze zahraničí. „Bavíme se tu o investici v řádech desítek milionů korun, ale vše je zatím v začátcích,“ popisuje mladý podnikatel. Firma má doposud investici od Michala Nýdrleho a prozatím nejmenovanného amerického investora.

Klepněte pro větší obrázek
Musíme rychle růst. Spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký.

Brand Embassy má každopádně dobrý základ pro to růst. Za poslední rok se totiž firmě podařilo vyladit procesy tak, aby se během postupného růstu nezahltila a nezhroutila a mohla dál normálně fungovat. I díky tomu je možné přijímat zhruba 2 zaměstnance měsíčně, přijímat nové partnery a klienty a plánovat otevření poboček v zahraničí.

Vít Horký už se během několika týdnů přesune z Prahy do Londýna, kde oživí tamní obchodní tým. Základy pobočky se rýsují také ve Spojených státech, kde společnost rozjíždí pilotní projekty. Většina týmu má ale zůstat v Praze v prostorách TechSquare. Brand Embassy se sem daří lákat i zkušené „senior“ zaměstnance z vysokých pozic v nadnárodních reklamních a dalších společností, například z DHL, Johnson & Johnson či AVG. „Jsme na začátku velkého trhu a myslím, že tato vidina hodně schopných lidí láká,“ zamýšlí se Horký.

Mezi největší zákazníky Brand Embassy patří i tuzemské pobočky nadnárodních firem – například Vodafone, T-Mobile a Telefónica a nástroje využívají i Air Bank, ING či Huawei. „Je zajímavé, že tyto pobočky pak Brand Embassy doporučují svým mateřským centrálám. Hodně rosteme díky doporučení, tímto způsobem už máme získanou asi polovinu našich klientů,“ konstatuje Horký. „Je vidět, že o tyto služby je skutečně zájem.“

Sázka na nové technologie

Jako velcí zákazníci se začínají jevit nejenom banky či mobilní operátoři, ale také tradiční call centra. „Zpočátku jsem si myslel, že call centra nikdy nebudou nástroje pro zákaznickou podporu na sociálních sítích používat. Opak je ale pravdou, je to pro ně budoucnost a mohou se díky tomu udržet na trhu,“ popisuje Horký a konstatuje, že mezi jeho klienty už je několik takových telefonních center.

K současným nástrojům Brand Embassy v brzké budoucnosti chystá také další technologie, které mají funkce zásadně rozšířit. Jednou z nich je Beepl – produkt stejnojmenné britské společnosti, kterou Češi koncem loňského roku koupili. Beepl je v podstatě sémantický vyhledávač, který v režii Brand Embassy dokáže rozeznat význam příspěvků na sociálních sítích a rozdělit tak stížnosti a podněty klientů firem do kategorií. To pak pracovníkům zákaznické péče umožňuje rychleji reagovat. Česká firma si z Beeplu vzala technologii, myšlenku a know-how a vše integruje do svého stávajícího produktu. Aktuálně je možné pracovat s 26 jazyky a integrace probíhá postupně.

Novinkou je i projekt Social CRM, který je k dispozici prozatím pouze pro některé klienty. Toto CRM nemá být náhradou za tradiční CRM systémy od SAPu, Oraclu, Microsoftu a dalších společností, ale jde spíše svojí cestou vycházející ze zaměření Brand Embassy. „Na CRM jdeme z pohledu zákaznické péče a uchováváme a zpracováváme informace o nespokojenosti zákazníka,“ vysvětluje Horký. Do budoucna nicméně není vyloučeno API pro propojení s dalšími systémy.

Brand Embassy funguje a bude fungovat jako cloudová služba za poplatky, prodává se ale 2 cestami – buďto napřímo, nebo přes partnery různého druhu a velikostí. Těch už je v současné době kolem 20 na 4 světových kontinentech a například v latinské Americe se prodejem zabývají především specializované digitální agentury.

Pro rostoucí českou firmu jsou nejzajímavější západní trhy, odkud se trend posouvá dále do světa. Vzhledem k původu ale plánuje nadále hodně působit v regionu střední a východní Evropy, kde je poptávka rovněž silná. „Je to ale prakticky neomezené. Zákazníci si stěžují všude na světě a všude to většina firem chce řešit,“ uzavírá Horký.

Diskuze (6) Další článek: Další šuškanda okolo nového Xboxu. Bude se jmenovat Infinity?

Témata článku: Sociální sítě, Byznys, Startupy, Česko, Brand, Sémantický vyhledávač, Johnson, Rostoucí oblast, Tradiční nástroj, Londýn, Welcome, DHL, Velký růst, Technolog, Beep, Mladý měsíc, Silná konkurence, Stížnost, Velký trh, Vita, Současný nástroj, Brandy, Západní trh, Největší zákazník



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Spousta řidičů v Česku riskuje pokutu kvůli umístění držáku mobilního telefonu. Zákon hovoří jasně

Spousta řidičů v Česku riskuje pokutu kvůli umístění držáku mobilního telefonu. Zákon hovoří jasně

** Kam s telefonem v autě, které nemá palubní počítač? ** Variant držáků je celá řada, ale každý má svá specifika ** Není možné jej umístit, kam se vám zlíbí

AutoRevue.cz
LegislativaPro řidičePříslušenství
Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

Google není jen vyhledávač: 15 užitečných funkcí, o kterých možná ani nevíte

** Google umí kromě vyhledávání i spoustu dalších věcí ** Vybrali jsme více než 15 užitečných funkcí a schopností ** Stačí zadat do vyhledávače ta správná klíčová slova

Karel Kilián
TipyVyhledávačeGoogle
Vědci zkoumali přesnost měření stavby těla u hodinek od Samsungu. Výsledky všechny překvapily

Vědci zkoumali přesnost měření stavby těla u hodinek od Samsungu. Výsledky všechny překvapily

** Chytré hodinky běžně bereme jako informativní měřidla ** Jak si však stojí ve srovnání s profesionálními měřiči ** Při měření stavby těla se na hodinky můžete spolehnout

Martin Chroust
Galaxy Watch4Měření
Za WhatsApp se bude platit! Za předplatné dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

Za WhatsApp se bude platit! Za předplatné dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

** Bylo to jen otázkou času ** Už i WhatsApp nabízí prémiové předplatné ** Za poplatek dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

Martin Chroust
předplatnéWhatsAppMobilní aplikace
Návod, jak dostat maximum z Peněženky Google

Návod, jak dostat maximum z Peněženky Google

Služba Google Wallet (Peněženka Google) schlamstla před několika měsíci platební aplikaci Google Pay. Díky tomu se původní platforma rozrostla o další funkce. Je zde však i prostor pro zlepšení.

Jan Spěšný
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Facebook má nejspíš vaše telefonní číslo, i když jste mu ho nikdy nedali. Tímto tajným nástrojem ho můžete smazat

Facebook má nejspíš vaše telefonní číslo, i když jste mu ho nikdy nedali. Tímto tajným nástrojem ho můžete smazat

**Meta poskytuje nástroj na vymazání telefonních čísel a e-mailových adres z Facebooku a Instagramu **V minulosti Mark Zuckebrg popřel, že by Facebook vytvářel stínové profily **Metě teď můžete sebrat klíčové iddentifikátory, pořád o vás ale nejspíš ví mnoho dalšího

Petr Urban
MetaSledováníSociální sítě
Máte rádi malé telefony? Pak si oblíbíte tohoto třípalcového drobečka, který není větší než platební karta

Máte rádi malé telefony? Pak si oblíbíte tohoto třípalcového drobečka, který není větší než platební karta

** Dnešní telefony se předhánějí v tom, který z nich bude větší ** Malé telefony na trhu skoro vyhynuly... ** Čínská značka si připravila telefon do dlaně s třípalcovým displejem

Martin Chroust
InfraportKompaktní velikostSmartphony
Co s novým počítačem: Tohle udělejte, než ho začnete používat

Co s novým počítačem: Tohle udělejte, než ho začnete používat

**Každý nový počítač si zaslouží počáteční péči **Odinstalujte bloatware a nezapomeňte na vhodné nastavení **Poradíme, jaký software do nového počítače nainstalovat

Petr UrbanDavid Polesný
TipyPočítače
Nejlepší filmy na Netflixu v roce 2022. Všechny mají český dabing nebo titulky

Nejlepší filmy na Netflixu v roce 2022. Všechny mají český dabing nebo titulky

Tyto filmy byly v roce 2022 na českém Netflixu nejoblíbenější. Nerozlišujeme žánr, stáří ani hodnocení na filmových webech. Jde o oblíbenost, kterou sleduje web FlixPatrol a počítá z ní souhrnné žebříčky.

Ondřej Králík
Netflix