Česko má novou technologickou naději – Brand Embassy

České Brand Embassy se po roce ustálilo na trhu a roste do světa. Otevírá pobočku v Londýně, nabírá zaměstnance a získává velké klienty po celém světě.
Česko má novou technologickou naději – Brand Embassy

Přesně před rokem bylo české Brand Embassy začínající společností, která prošla StartupYardem, nějakou dobu vytvářela první verzi svého produktu a zrovna vyrážela s kůží na trh, aby zjistila, zda uspěje. Zdá se, že ano – dnes má kolem 20 mezinárodních klientů po celé Evropě, zhruba stejný počet partnerů na 4 kontinentech, 20 zaměstnanců, brzy bude otevírat pobočku v Londýně a chystá se i New York. A to by měl být teprve začátek.

„Máme velmi omezenou dobu na to uspět na globálním trhu. Během následujících 18 měsíců musíme rychle vyrůst,“ říká v rozhovoru pro Connect.cz spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký. Česká firma sice v podstatě tvoří nový trh, silnou konkurenci už ale má. Nabízet klientům stejné možnosti se snaží například cloudový obr Salesforce.com nebo specializovaná konkurence v podobě Conversocial.

Brand Embassy nabízí produkt, který firmám, agenturám nebo call centrům umožňuje reagovat na stížnosti zákazníků na sociálních sítích a tyto stížnosti pak řešit, evidovat a vyhodnocovat. To, jak velký trh tato oblast může být, prozatím nikdo nespočítal, podle všeho se ale jedná o velice rostoucí oblast. „Požadavky svých zákazníků na sociálních sítích už chce řešit velká část firem a tato zákaznická podpora se často stává důležitější, než ta telefonní,“ říká Horký.

Hovory s investory

Mladá firma si na sebe po roce provozu a dřívějších měsících vývoje už 2 měsíce vydělá. V rámci zmiňovaného rychlého růstu počítá s novou větší externí investicí a vedení společnosti už vede hovory s několika investory, zejména ze zahraničí. „Bavíme se tu o investici v řádech desítek milionů korun, ale vše je zatím v začátcích,“ popisuje mladý podnikatel. Firma má doposud investici od Michala Nýdrleho a prozatím nejmenovanného amerického investora.

Klepněte pro větší obrázek
Musíme rychle růst. Spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký.

Brand Embassy má každopádně dobrý základ pro to růst. Za poslední rok se totiž firmě podařilo vyladit procesy tak, aby se během postupného růstu nezahltila a nezhroutila a mohla dál normálně fungovat. I díky tomu je možné přijímat zhruba 2 zaměstnance měsíčně, přijímat nové partnery a klienty a plánovat otevření poboček v zahraničí.

Vít Horký už se během několika týdnů přesune z Prahy do Londýna, kde oživí tamní obchodní tým. Základy pobočky se rýsují také ve Spojených státech, kde společnost rozjíždí pilotní projekty. Většina týmu má ale zůstat v Praze v prostorách TechSquare. Brand Embassy se sem daří lákat i zkušené „senior“ zaměstnance z vysokých pozic v nadnárodních reklamních a dalších společností, například z DHL, Johnson & Johnson či AVG. „Jsme na začátku velkého trhu a myslím, že tato vidina hodně schopných lidí láká,“ zamýšlí se Horký.

Mezi největší zákazníky Brand Embassy patří i tuzemské pobočky nadnárodních firem – například Vodafone, T-Mobile a Telefónica a nástroje využívají i Air Bank, ING či Huawei. „Je zajímavé, že tyto pobočky pak Brand Embassy doporučují svým mateřským centrálám. Hodně rosteme díky doporučení, tímto způsobem už máme získanou asi polovinu našich klientů,“ konstatuje Horký. „Je vidět, že o tyto služby je skutečně zájem.“

Sázka na nové technologie

Jako velcí zákazníci se začínají jevit nejenom banky či mobilní operátoři, ale také tradiční call centra. „Zpočátku jsem si myslel, že call centra nikdy nebudou nástroje pro zákaznickou podporu na sociálních sítích používat. Opak je ale pravdou, je to pro ně budoucnost a mohou se díky tomu udržet na trhu,“ popisuje Horký a konstatuje, že mezi jeho klienty už je několik takových telefonních center.

K současným nástrojům Brand Embassy v brzké budoucnosti chystá také další technologie, které mají funkce zásadně rozšířit. Jednou z nich je Beepl – produkt stejnojmenné britské společnosti, kterou Češi koncem loňského roku koupili. Beepl je v podstatě sémantický vyhledávač, který v režii Brand Embassy dokáže rozeznat význam příspěvků na sociálních sítích a rozdělit tak stížnosti a podněty klientů firem do kategorií. To pak pracovníkům zákaznické péče umožňuje rychleji reagovat. Česká firma si z Beeplu vzala technologii, myšlenku a know-how a vše integruje do svého stávajícího produktu. Aktuálně je možné pracovat s 26 jazyky a integrace probíhá postupně.

Novinkou je i projekt Social CRM, který je k dispozici prozatím pouze pro některé klienty. Toto CRM nemá být náhradou za tradiční CRM systémy od SAPu, Oraclu, Microsoftu a dalších společností, ale jde spíše svojí cestou vycházející ze zaměření Brand Embassy. „Na CRM jdeme z pohledu zákaznické péče a uchováváme a zpracováváme informace o nespokojenosti zákazníka,“ vysvětluje Horký. Do budoucna nicméně není vyloučeno API pro propojení s dalšími systémy.

Brand Embassy funguje a bude fungovat jako cloudová služba za poplatky, prodává se ale 2 cestami – buďto napřímo, nebo přes partnery různého druhu a velikostí. Těch už je v současné době kolem 20 na 4 světových kontinentech a například v latinské Americe se prodejem zabývají především specializované digitální agentury.

Pro rostoucí českou firmu jsou nejzajímavější západní trhy, odkud se trend posouvá dále do světa. Vzhledem k původu ale plánuje nadále hodně působit v regionu střední a východní Evropy, kde je poptávka rovněž silná. „Je to ale prakticky neomezené. Zákazníci si stěžují všude na světě a všude to většina firem chce řešit,“ uzavírá Horký.

Diskuze (6) Další článek: Další šuškanda okolo nového Xboxu. Bude se jmenovat Infinity?

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Česko, Beep, Největší zákazník, Silná konkurence, Londýn, Brand, Velký trh, Brandy, Vita, Velký růst, Současný nástroj, Západní trh, DHL, Mladý měsíc, Tradiční nástroj, Rostoucí oblast, Johnson, Stížnost, Sémantický vyhledávač, Welcome, Nejlevnější huawei nova 3 na Mall.cz


Určitě si přečtěte

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

** Windows 10 tu jsou už čtyři roky, první verze dorazila 29. 7. 2015 ** Desítky měly nahradit neúspěšnou řadu Windows 8.x ** I po letech však systém budí emoce a zůstává kočkopsem

Jakub Čížek | 111

16 tipů a vychytávek, se kterými dokonale ovládnete komunitní navigaci Waze

16 tipů a vychytávek, se kterými dokonale ovládnete komunitní navigaci Waze

** Waze není jen navigace – je to i sociální síť s dopravními informacemi ** Mobilní aplikace skýtá široké možnosti nastavení ** Vybrali jsme pro vás 16 nejzajímavějších tipů a triků

Karel Kilián | 48

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 92

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 34