Google započal boj za lepší web bez otravných reklam. Během včerejška se uživatelům aktivovalo blokování těch inzertních prvků, které neprojdou parametry stanovenými organizací Coalition for Better Ads. Primárně půjde o automaticky spouštěná videa se zvukem, celostránkové reklamy s odpočtem, nebo přilepené plochy, které se posunují společně s rolováním a překrývají samotný obsah webu.
Funkce je od nynějška zapnutá ve výchozím stavu a uživatel ji může deaktivovat v Nastavení a sekci Obsah. Blokování bude na pozadí probíhat do jisté míry podobně jako v případě běžných blokovacích doplňků.
Funkce jde vypnout v nastavení prohlížeče. Ve výchozím stavu je aktivní (foto: Ctrl.blog)
Při otevření webu Chrome ověří, zda se nachází na černé listině samotného Googlu. Pro tyhle případy přibyla do komponenty Safe Browsing nová položka BETTER_ADS. Pokud web je na tomto blacklistu, použije Chrome pro analýzu reklam veřejně seznamy EasyList a EasyPrivacy, které jsou využívány právě běžnými doplňky pro blokování reklamy. První z nich se zaměřuje na viditelnou inzerci, druhý potom na sledovací skripty napříč webem. Díky nim Chrome zjistí, odkud jsou reklamy stahovány a zablokuje je.
Na straně uživatele se v takovém případě zobrazí upozornění v adresním řádku, kde se nachází i možnost na konkrétní stránce povolit načtení všech reklam. V případě Androidu se informace o zablokování inzerce objeví u spodního okraje displeje. Chrome pro iOS zatím blokování reklam nenabídne.
Chrome dá vědět o zablokování reklamy v adresím řádku (foto: Ctrl.blog)
Seznamy webů, ať už těch z blacklistu Googlu nebo veřejných seznamů jsou průběžně stahovány automaticky. Stejně tak lze ale jejich aktualizaci vynutit ručně. K tomu stačí zamířit na stránku chrome://components a zde Zkontrolovat aktualizace u položky Subresource Filter Rules.
Narazili jste již na web, kde byla reklama blokována samotným Chromem? Dejte nám vědět do komentářů.