Apple | Statistiky | Homepod

Chytrý reproduktor Applu se moc neprodává. Alexa a Google asistent vládnou

Apple má už od uvedení svého chytrého reproduktoru problém s tím, že přišel na trh pozdě, nasadil vysokou cenu a navíc nabídl i omezené množství funkcí. Konkurenti mu začínají ve velkém utíkat, což ukázaly nejnovější statistiky od Consumer Intelligence Research Partners.

Dle analýzy, která se zaměřovala pouze na trh v USA, se již prodalo 66 milionů chytrých reproduktorů, přičemž stále vládne Amazon Echo v různých variantách, které si drží podíl kolem 70 %. Chytrý reproduktor Google Home se prodává také poměrně dobře a už nyní má tržní podíl 24 %.

Klepněte pro větší obrázek

V tomto srovnání se prodalo jen 3,96 milionu kusů HomePodu. Dle analytiků je hlavním důvodem právě vysoká cena, která nemůže konkurovat levnějším řešením od Amazonu a Googlu. Nejen že ve většině věcí zvládají více funkcí (Siri je v porovnání s Alexou a Google Asistentem „nejhloupější“), ale nabízí výběr z několika variant s různou cenou.

Nízký podíl, který stále roste jen velmi pomalu, lze ale považovat také za problém toho, jak pozdě přišel HomePod na trh. Dle očekávání by měl Apple představit nějakou levnější variantu HomePodu pravděpodobně už tento rok a prodej by měl rozšířit i do více zemí.

Diskuze (42) Další článek: MSI se chlubí, že jeho 16 herních monitorů s FreeSync je kompatibilních s G-sync na kartách Nvidie

Témata článku: Apple, Google, Byznys, Google Home, USA, Amazon, Google Asistent, Siri, Statistiky, Amazon Echo, Chytrá domácnost, Alexa, Homepod, Reproduktory, Reproduktor, Asistent, Varianta, Podíl, Vysoká cena