Analytická společnost Strategy Analytics zveřejnila odhady prodejů chytrých reproduktorů v posledním čtvrtletí roku 2019. Výsledky ukazují, že Amazon je v této oblasti, kterou více méně založil, stále králem.
Velký přehled novinek od Amazonu: vylepšená zařízení Echo, chytrý prstýnek, brýle i mikrovlnka
Amazon má v nabídce asi nejvíce modelů chytrých reproduktorů a každý rok představuje nové varianty. Stále si drží pozici lídra, který prodal za čtvrté čtvrtletí minulého roku celkem 15,8 milionu kusů chytrých reproduktorů. To je sice více, než ve stejném období minulý rok, ale vzhledem k silné konkurenci se mu snížil tržní podíl z 35,5 % na 28,2 %.
Z pohledu počtu kusů i tržního podílu je těsně za Amazonem známý Google, který prodal 13,9 milionů kusů chytrých reproduktorů a má tržní podíl 24,9 %. Na dalších pozicích už jsou s výrazně menšími prodaji Baidu, Alibaba, Xiaomi, Apple (2,8 milionu kusů, minulý rok 1,6 milionu kusů) a další.
Chytrá domácnost podle Googlu: Vyzkoušeli jsme 3 chytré reproduktory
Největším meziročním růstem se mohou pochlubit Baidu a Xiaomi, ale i zmíněný Apple si polepšil o 65 %. Uvidíme, jak se tento trh bude vyvíjet dále a zda se Apple někdy dostane z šesté pozice.
V tomto roce se očekává, že prodeje chytrých reproduktorů totiž dále porostou a s tím se mohou měnit podíly jednotlivých výrobců.