Pracuji jako IT konzultant se zaměřením na databázové systémy. Mám mnohaleté zkušenosti s návrhem a implementací projektů u velkých bank, pojišťoven, společností v oblasti energetiky, cestovního ruchu atd.
Musím říci, že jsem doposud nenašel žádný rozumný důvod, proč externí Cloud používat.
Živě si pamatuji začátky virtualizace, kdy se na nás ze všech stran hrnuly informace a argumenty, proč virtualizovat. Dobrá, hromadně nyní virtualizujeme a technologie jako taková má nesporné výhody. Nyní je nám podsouván názor, že lokální virtualizace je přežitek a máme svá data a aplikace svěřit do tzv. Cloudu.
Souhlasím s připomínkou předchozího diskutujícího, který položil otázku : Co je to vlastě Cloud ?
Věřím, že slovo jako takové bylo vybráno záměrně s cílem popularizovat nový platební model.
Nepřináším žádnou novinku, všichni víme, že Cloud je jen pronájem virtualizovaných služeb a systémů v infrastruktuře poskytovatele. Pokud používáme virtualizaci, Cloud ve smyslu toho slova už máme, jen se mu říká on-premise.
To nejcennější co společnosti vlastní, jejich know-how, je ukryto v datech a od nich odvozených informacích.
Jen stěží si dokáži představit jejich umístění mimo absolutní kontrolu vlastníka. Když pomineme možnost přístupu neoprávněných osob - v těch cloudech ty systémy také někdo spravuje - jaké jsou vlastně výhody ?
Ano, připravíme a nasadíme celý systém několika kliky myší za pár minut. Ale to není nic, co by aktuálně používaná lokální virtualizace nedokázala. Vysoká dostupnost a zálohy... To samé jako v předchozím případě.
Když jsem procházel kalkulačku Microsoft Cloudu, cenové podmínky mne rozhodně nenadchly. Platit za odchozí data ? Tedy čím víc mám zákazníků a pracovníků, kteří s daty pracují, tím mne to bude stát víc ? HW konfigurace systémů také příliš neoslní.Uvítal bych odborně napsaný článek, ve kterém někdo na konkrétním příkladu středně velkého projektu srovná finanční náklady na Microsoft Azure Cloude vs on-premise cloud, tedy pronájem cludu cca 5 let vs. jednorázový nákup. Pokud nás chce někdo přesvědčit o tom, že to má smysl, je třeba uvést fakta a konkrétní příklady a nemluvit jen v marketingových superlativech.