Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 78

Názory k článku

avatar
21. 12. 2017 13:14

A to mi seberou auta které vlastním ?
Není volant vepředu zbytečný ?
Kdo bude zodpovědný za jízdu ?
Když autonomní auto někoho přejede, zabije, kdo bude zodpovědný ?
..
..tisíce otázek, které nás čekají vyřešit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 12. 2017 12:24

V dnešní době už si dávám pozor na to, říkat : to nejde, to není možné, to se nikdy nestane. Nicméně v tomto případě si opravdu myslím to, že odhad doby 20 let je mimo realitu. Je zde totiž tolik ale, které popsaný vývoj budou komplikovat, že se tyto úvahy s největší pravděpodobností pletou (co se týká masivního měřítka !!). Umím si představit, že např. ve velkých městech se může začít (a to i celkem efektivně) autonomní provoz prosazovat, ale co na městech malých, co na vesnicích? Jak by to mělo fungovat ve firmách ? Jak by se čistotnému nekuřákovi v obleku líbilo, kdyby před ním zaparkovalo autonomní vozidlo prosycené cigaretovým smradem a zatuchlinou po před ním jedoucím lágusákovi ? Takže za mne : utopie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2017 22:39

No spíše to bude o pár let dříve. A nakonec je to dobře, potkávat na silnici pořád ty dementní řidiče mě taky už nebaví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 11. 2017 23:03

To chce klid, tyhle neomarxistické plky z oblasti sdílení je nutno brát s nadhledem, takových už bylo kvantum různých odborníků a vizionářů, kteří předpovídali spoustu věcí, kde vize byla spíš "přání otcem myšlenky" a dnes se jim všichni smějí. Např. že počítačů bude postačovat jen několik po celém světě nebo internet že zůstane specializovaná záležitost pouze pro odborníky a vědce, přičemž běžným lidem nic zásadního nepřinese... atd. atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 11. 2017 10:29

Velice smutná vize všeho “jako služby”. Místo vlastnctví, které znamená svobodu pouhá závislost na nějaké pravidelně placené “službě”, což je v podstatě moderní obdoba otroctví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 11. 2017 09:27

Filozofie reálná, časový horizont úplně mimo mísu. Můj odhad je do 20-ti let v 15% světa, 50-ti let v polovině světa, do 100 let ve zbytku.Ideu zásadním způsobem zbrzdí komplikovaný nástup elektromobility kvůli technickým, ekonomickým i prostorovým problémům s kapacitami pro dobíjení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 11. 2017 08:57

Nevlastnit = být vystaven vůli a nevůli jak firmě, tak státu. Vážně věříte, že to nevlastnictví aut nezneužijí nejdříve dravé korporáty, potom státní vlády (v případě diktatur obráceně) k dalšímu omezování lidí? Od zaplať pokud chceš jezdit dál než 100km po regulaci rychlosti, sledování pohybu obyvatel a povolení pro přesun z města do města nebo do vedlejšího státu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 11. 2017 08:24

Vzdy me bavi, jak dalece, jsou tito radoby experti odtrzeni od reality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 11. 2017 03:27

Vizionar. Asi malo prilozil do trouby...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 11. 2017 00:10

Myslím, že tento model bude narážet i na neochotu lidí se vzdát vlastnictví aut (neřeším co má nebo nemá smysl, pouze konstatuji). Je pravda, že mladý člověk ve městě s dobrým pokrytím MHD auto nutně potřebovat nemusí. Nicméně...1. Pro spoustu lidí je auto stále jakýmsi symbolem postavení a svobody kterého se jim nebude chtít vzdát.
2. Určitě bude spousta lidí kteří prostě budou chtít mít auto kdykoli k dispozici - bez nutnosti volat/čekat/platit každý jednotlivý transport. Např když pozdě večer zjistí že nutně potřebují zaskočit koupit X/na pohotovost/zkontrolovat babičku v sousední vesnici...
3. Ne každému bude vyhovovat cestovat v cizim autě - viz čistota vlaků a pod.
4. Spoustě lidem (zejména na vyšších pozicích) nebude vyhovovat sdílet vozidlo s jinými pasažéry - soukromí, nemožnost operativně změnit trasu...
5. Nemožnost "nechat něco v kufru auta" (papíry, bundu, dárky, jídlo...) znamená vše všude nosit...Samozřejmě ceny můžou být odstupňované, aby to ale pak neskončilo tak že budeme prakticky všichni jezdit v economy-class (tak jak většinou letáme). Z pohledu člověka který míval levné ale přece jen vlastní auto to nemusí být nic moc představa... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 11. 2017 00:05

Baví mě tyhle rádoby vize, kecy o nevyužitých autech a budoucnosti ve formě služeb. Troufnu si říct, že vize nás zákazníků jsou většinou úplně jinde. Kdybych chtěl půl hodiny čekat na přistavení autonomní ko*otiny a řešit, jestli zrovna není poblitá nebo prochcaná a kam mě doveze nebo nedoveze, kolik kolimetrů pojedu, na kolik mě to přijde, jak vyřeším zpáteční cestu a jestli budu celou cestu čumět na souseda, který jede stejným směrem a nebo se dvě hodiny dloubat v nose...tak pojedu sockou, popř. si zavolám taxi. Auto je svoboda, možnost si jet kam chci a kdy chci a nemuset se zabývat hovadinami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2017 23:32

Jojojo, a taky doženeme Německo. Hahaha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 23:13

Ten nadpis je ovšem v rozporu s obsahem článku. Prý nikdo nebude vlastnit auta, ale pak se tam píše, že to budou vlastnit velké společnosti. Zkrátka je v tom poněkud zmatek - pokud auta nebude vlastnit opravdu nikdo, pak je nebudou vlastnit ani velké společnosti. Zkrátka pokud auta nebudou patřit nikomu, ale zároveň sloužit všem, tak to asi nakonec nedopadne dobře?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2017 21:25

Bob je (pardon my french) trumbera. Je fajn ze prolezl hromadou automobilek a pomohl jim ke krachu nebo znacne ztrate, ale je mimo.1. infrastruktura pro stavajici auta se budovala sto let a stale roste, jeji nahrada je nemozna v tak kratkem horizontu, i ve vyhledu sta let je to nerealne2. emobilita, tesla, hyperloop, boring company a tunely je hype, ktery teprve za par let odezni a neco malo z toho zustane a prezile, neco neprezije a posune se dal3. i kdyby melo platit co Bob rika, bude to rentabilni a mozne jen v omezene oblasti - napriklad velka mesta, tam kde je husta sit apod., stale budou odlehla mista - vesnice, vzdalena mesta, hory, parky... kde bude potreba proste normalni auto4. tahounem v auto prumyslu a spotrebe aut uz davno neni zapadni svet ale rozvijejici se ekonomiky - BRICtakze auta co nejsou v osobnim vlastnictvi za dvacet let bude mit akorat tak Bob ve svych divnych snech a mozna nejaka hippie/punk skupina nekde u san francisca

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 20:53

Jistě. Podle prognóz některých vědců v minulosti již 20 let bydlíme na Marsu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2017 20:37

Nápad je to super. Má to ale několik ale:
1) Ranní/ odpolední špička - jak ji chcete pokrýt malým množstvím aut.
2) Nepořádek v autě. Lidi jsou bohužel prasata
3) Obchodníci - denně najedou stovky km. Potřebují čisté auto ve firemních barvách
4) Služby - spousta lidi má v autě skladiště nářadí a materiálu. Kolik procent provozu tvoří?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2017 19:45

Ano, skutečně tomu tak bude tehdy, když všichni v té době již budou mrtví. Jinak to vidím jinak než on.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 19:44

Jestli má takovéhle názory, tak se nedivím, že je už jenom bývalý šéf . 20 let je v tomhle průmyslu celkem krátká doba a i kdyby se dneska přestalo vyrábět, což je nesmysl, tak ty auta dalších 20 let klidně fungovat budou. I když u dnešní techniky jeden nikdy neví... Především je ale celkem naivní myslet si, že automobilky budou mít zájem na tom, aby se prodávalo méně aut, než teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 19:12

Tak se senilní dědek zasnil a hurá zpět do práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 18:55

Tak pro automobilky super model předplatného. Postupně z lidí po malých částkách vytáhnou daleko víc peněz.
Ale určitě tomu spousta hlupáků zatleská...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 17:52

Chybička se vloudila , nie 20 , ale 200 ? To myslí do roku 2037 . alebo do roku 2317 ? Do roku 2037 sa nebude vyrábať ani 50% "jašteriek" na svete ...
PS. hovoríme o celom svete , alebo o pár vyvolených národoch. Určite ČR a SR medzi nimi je sú....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 11. 2017 17:28

Již dnes mají hlavně firmy auta z půjčoven.
I když jsem omezen v předpovědích, toto si umím představit. Otázka je pouze cena.
Pán hovoří o poklesu ceny, tak to potom jo.
Když vidím ceny dnešních taxi nebo půjčoven, tak jsem zvědav jak moc ceny poklesnou.Je to výhodné, že když pojede člověk sám, tak si může objednat Fabii místo Octavie. Když pojede rodina, tak tu Octavii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2017 17:14

Toto môže byť reálne tak niekde vo svete kde taktiež ľudia nevlastnia nehnuteľnosti ale prenajímajú (min. 50%). U nás kde je 95% nehnuteľností v osobnom vlastníctve sotva(resp. 30 rokov vo vlastníctve banky).Samozrejme celé je to nezmysel a z človeka sa stane pomaly stroj čo bude mesačne paušálne platiť (a bude sa vyrábať a drancovať len pre novšie modely) úplne za všetko. Príde o prácu alebo ochorie tak na smetisko s ním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2017 17:00

Jo, a do 20 let nebude nikdo bydlet ve svem a vsichni budou bydlet v najmu u firem, ktere budou resit vsechny problemy efektivne a ve velkem.Tim "vsichni" mysli i majitele Rollsu nebo jenom luzu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2017 16:46

Přijde mi, že už snad všichni tito vizionáři berou auto jen jako prostředek k přemístění z bodu A do bodu B. Vůbec nikdo z nich nemyslí na ty, které jízda autem a řízení baví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 11. 2017 16:37

Can't wait...!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor