Facebook
Nejvíce je v oblasti virtuální reality vidět právě Facebook, který díky Marku Zuckerbergovi patří mezi první technologické společnosti, které investovaly velkou částku. V tomto případě šlo o dvě miliardy dolarů za nákup Oculus VR. Tato společnost stála za prvním použitelným prototypem brýlí Oculus Rift, které se realizovaly díky úspěšné kampani na Kickstarteru pod vedením Palmera Luckeyho.
Facebook vidí ve virtuální realitě příležitost z pohledu sociální komunikace v budoucnosti, což Zuckerberg několikrát sám upřesňoval a existují i první ukázky toho, jak to bude v počátku vypadat.
Social VR: podívejte se na ukázku společné virtuální reality
Oculus během tohoto čtvrtletí představí první finální model brýlí se sluchátky a dodatečně také ovladači Oculus Touch do každé ruky. Oculusu se podařilo vybudovat už velkou komunitu vývojářů her a aplikací, pro které postavil a stále vyvíjí nástroje pro snadnou implementaci i případný budoucí prodej přes platformu.
Virtuální realita Facebooku nestačí. Chce i tu rozšířenou
Facebook se zaměřuje na nejpokročilejší verzi virtuální reality, která vyžaduje i výkonný herní počítač. Právě vysoká cena za samotné brýle a nutnost drahého počítače bude z počátku asi hlavní překážkou pro větší rozšíření. Oculus, respektive Facebook tím ale zaujme nadšence, což je u prvních „nedokonalých“ verzí důležité.
Oculus Rift: finální verze virtuální reality od Facebooku