HTC a Valve
Do vývoje vlastní virtuální reality se pustilo Valve už před lety, ale protože nemá žádné zkušenosti z hardwarové výroby, potřebovalo silného partnera, kterým se stala společnost HTC, známá hlavně z oblasti mobilních zařízení.
Vzhledem k úpadku zisků z mobilních telefonů a tabletů tak HTC na virtuální realitu hodně sází a podle představených prototypů to vypadá, že spolupráce s Valve jde velmi dobře. Tomu odpovídá i rychlost, s jakou vylepšují vývojářské kity Vive VR.
Nejnovější design HTC Vive VR včetně dvou ovladačů a snímačů
Valve se díky zkušenostem ze Steamu daří získat vývojáře na vlastní stranu a s platformou to mají jednoduché – mají nejrozšířenější herní digitální obchod pro počítače (Steam).
Systém Vive VR je velmi podobný jako Oculus Rift, ale obsahuje mnohem přesnější a univerzálnější snímání polohy brýlí i ovladačů v prostoru, které navíc budou součástí základního balení. Brýle mají dokonce integrovanou přední kameru pro detekci překážek nebo rychlou orientaci v reálnému prostoru – například abyste se mohli napít aniž byste potřebovali sundat brýle z hlavy a tedy vyskočit z virtuálního světa.
Oculus Rift vs. HTC Vive: vyzkoušeli jsme virtuální realitu na vlastní oči
Oculus původně cílil na zážitek v sedě, zatímco Vive VR pak i na pohyb v rámci několika metrů ve stoje. Jaký přístup bude pro začátek vhodný, se teprve uvidí, ale zatím se pozitivní reakce přiklání právě k Vive VR s větší volností pohybu v reálném prostoru a ovladači do každé ruky.