Do vývoje virtuální i rozšířené reality investuje většina technologických velikánů

  • Virtuální a rozšířená realita už je v hledáčku většiny velkých technologických hráčů
  • Kdo všechno investuje a na čem pracuje?
  • Jaký lze čekat souboj?
Kapitoly článku

Pojmy jako rozšířená nebo virtuální realita slyšíme stále častěji a už se přitom nejedná pouze o představy vědeckofantastických filmů, ale o reálné produkty. I když je většina z nich ve stádiu prototypu, do vývoje finálních prvních komerčních řešení se investují obrovské prostředky a do nového segmentu se vrhá čím dál více společností.

Velký potenciál si uvědomují i velké technologické společnosti, které si samozřejmě nechtějí nechat propásnout nástup nového segmentu mezi prsty a obvykle už nějakou dobu pracují na vlastním řešení – tajně nebo veřejně. Podíváme se na přehled toho, co je vlastně známo.

Investoři vidí zlatý důl

Než se pustíme do přehledu velkých technologických společností, podíváme se na to, jak se novému segmentu daří z pohledu investici. Je jasné, že nový segment je perfektní příležitost pro inovativní startupy, které ale potřebují také dostatek peněz pro vytvoření prototypu a dotažení všeho, co je potřeba před tím, než začnou nový produkt či řešení prodávat a nabízet světu.

Klepněte pro větší obrázek
Investice do rozšíření a virtuální reality za poslední roky (Zdroj: CB Insights)

Na perfektní přehled se můžeme podívat díky CB Insights, kde je možné vidět přehled známých investorů a do jakých společností z oblasti virtuální a rozšířené reality investovali za posledních několik let.

Jak lze vidět, nejúspěšnější portfolio má zatím Andreessen Horowitz (Leap Motion, Magic Leap, Oculus VR – úspěšně prodáno Facebooku), ale ve výčtu nechybí ani Intel Capital, Qualcomm Ventures nebo Google Ventures. Nejvíce projektů a startupů z této oblasti ale zainvestoval Rothenberg Ventures, kde nechybí ani český Solirax, o kterém jsme nedávno psali.

Jak je obvyklé, je to souboj o čas a také platformy, které budou vše propojovat a těch největších bude pravděpodobně jen několik, stejně jako například u operačních systémů. V hardwarové oblasti se nejspíše dočkáme většího výběru, ostatně velký přehled různých prototypů brýlí z celého světa jsme pro vás již v minulosti připravili.

Jak jsou na tom ale technologičtí velikáni? Souboj může začít opět od začátku.

Témata článku: Technologie, Microsoft, Google, Apple, Facebook, Virtuální realita, Intel, Startupy, Rozšířená realita, Oculus Touch, Google Ventures, Slabá výdrž, Unikátní způsob, Steam, Brýle pro virtuální realitu, Vývoj, Virtuální, Slušná nabídka, Cardboard, Virtuální realita HTC vive, Oficiální informace, Magic Leap, Valve, Známý investor, Představený prototyp, Herní počítače na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 85

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

Galerie: Srovnali jsme estetický Linux a Windows 10. Který z desktopů je hezčí?

** Linuxový Elementary OS se inspiruje v Apple macOS ** Microsoft Windows 10 jde vlastní cestou ** Který z desktopů je hezčí? Prohlédněte si galerii

Jakub Čížek | 117

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

** Letecká doprava patří k nejbezpečnějším způsobům cestování ** Čerstvá aféra s Boeingy Max důvěru v bezpečnost létání narušila ** Připomeňme si největší nedávné letecké nehody. Každá ale přispěje k bezpečnosti dalších letů

Karel Kilián | 33

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 23