Elon Musk: autonomní řízení Tesly má obrovský náskok oproti ostatním

Elon Musk: autonomní řízení Tesly má obrovský náskok oproti ostatním

Elon Musk se opět vyjádřil k tomu, v jakém stavu je autonomní řízení a kdy se dočkáme plné automatizace. Zároveň se pustil i do konkurence, která je z pohledu technologií autonomního řízení podle něj daleko za Teslou.

„Možná se pletu, ale vypadá to, že Tesla má oproti ostatním opravdu velký náskok“ vyjádřil se Elon Musk na adresu pokročilosti autonomního řízení v automobilech, u které jsou už prý dávno rozdané karty.

Rozhovor s Elonem Musek:

Tesla sice v poslední době velmi rychle přidává nové funkce, jako je automatická změna jízdních pruhů nebo například to, že auto na parkovišti přijede až k vám (dříve bylo jen vyjetí či zajetí do parkovacího místa), ale plná autonomie stále není k dispozici.

Zatímco většina plánů Elonu Muskovi většinou vychází, v případě plně autonomní jízdy neustále posouvá termíny, i když zároveň říká, že stávající hardware v elektromobilech Tesla je pro plnou autonomii připraven a jde tak pouze o budoucí softwarovou aktualizaci.

Podle aktuálního vyjádření by mělo být automatické řízení k dispozici do konce roku, maximálně příští rok. Je ale otázka, co tím Elon Musk myslí a co očekávají uživatelé. Je asi jasné, že vám auto nezaparkuje na místě u rybníku nebo projede neznámou nezpevněnou cestou, tak daleko ještě nejsme. Rozhodně si ale lze představit, že plně autonomní systém řízení se bude týkat drtivé většině zmapovaných dálnic a silnic.

Jak se ale ukazuje, i Tesla není dokonalá a občas se i s aktualizací vrátí chyby, které už dříve byly vyřešené - například co se týče různých objektů při práci na silnici a překreslených čar.

Ke stavu autonomního řízení Tesly se vyjádřil i poradce Googlu, který se podílel na vývoji autonomního systému Waymo. Brad Templeton doslova řekl „Tesla Autopilot se nemůže rovnat ani stavu, kde bylo Waymo před 6 lety“.

Kde je pravda? Možná někde na půli cesty, protože Waymo je stále v testovací fázi a není běžnou součástí žádného prodávaného vozidla. Tesly už dávno jezdí a s každým měsícem toho umějí zase o trochu více. Jak to bude vypadat například za rok, je ale stále otázkou.

Ukázky vylepšeného přivolání vozidla, které je stále v betaverzi:

Pokud by už obě platformy byly dostupné, jistě se dočkáme i podrobných testů na všechny možné způsoby, které prověří oba systémy na maximum a zjistí jejich silné i slabé stránky.

Diskuze (50) Další článek: SpaceX se bude podílet na projektu zaměřeném na ochranu Země před asteroidy

Témata článku: Technologie, Google, Elektromobily, Tesla Motors, Elon Musk, Autonomní vůz, Aktualizace, Waymo, Tesla Autopilot, Poradce, Obrovský náskok, OST, Autonomní řízení, Robotaxi, Systém řízení, Tesla, Řízení, TES



Programujeme ZX Spectrum: Ten nejhloupější možný program v Basicu
Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuHistorieProgramování
Švýcaři legalizovali sebevražednou kapsli Sarco vytištěnou na 3D tiskárně

Švýcaři legalizovali sebevražednou kapsli Sarco vytištěnou na 3D tiskárně

** Firma Exit International chce usnadnit proces asistované sebevraždy ** Jako řešení nabízí „kapsli“ Sarco vytištěnou na 3D tiskárně ** S důstojným odchodem pomůže dusík a umělá inteligence

Karel Kilián
ŠvýcarskoSebevraždaTechnologie
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína
Tohle nejsou Jedenáctky, ale Linux. Windowsfx 11 opisuje opravdu důkladně
Lukáš Václavík
Windows 11Operační systémyLinux