Elon Musk: největší hrozbou pro autonomní vozidla je hacknutí celé flotily

Waymo už spustilo provoz autonomních vozidel a Tesla se k tomu postupnými kroky chystá také. S tím jak budou vozidla umět řídit bez lidského řidiče, ale nastává několik nových problémů, které se netýkají samotné jízdy.

Elon Musk totiž na otázku nebezpečí autonomních vozidel odpověděl, že to největší riziko je hacknutí celé platformy, která ovládá všechny připojené vozy. V budoucnu se totiž nepočítá jen s tím, že byste vlastnili autonomní auto jako spíš to, že budou existovat velké platformy ve stylu Uberu a Waymo, které budou za velmi nízký poplatek zajišťovat autonomní převoz.

Pokud by případný hacker či hackerská skupina získala nějakou absolutní moc na serverech, mohla být dát vozidlům příkaz, aby jela někam úplně jinam, než byl původní plán, zastavila, zablokovala provoz nebo prováděla ještě daleko nebezpečnější věci.

Podle Elona Muska je tak s tímto nutné už předem počítat a stavět platformu tak, aby nebylo možné ovládnout celou flotilu autonomních vozů, respektive minimalizovat možnost tak, aby to bylo skoro nemožné.

Červené tlačítko do každého roboauta

Zároveň je nutné do takových automobilů budoucnosti, které pochopitelně nebudou mít už ani volant, zabudovat bezpečnostní tlačítko, které umožní pasažérovi zastavit vozidlo nezávisle na funkčnosti a běhu softwaru či hardwaru. Musí se jednat doslova o fyzickou možnost zastavení, které bude nad vším ostatním a odpojí i mobilní připojení vozidla k internetu a případným ovládacím serverům.

Tesla používá několik úrovní zabezpečení, takže například i když se hacker dostane do vozidla, samotný motor má specializované oddělené šifrování a stejně tak i brzda.

Diskuze (20) Další článek: Nenápadný rival Googlu od něj získal klíčovou doménu Duck.com

Témata článku: Bezpečnost, Elon Musk, Tesla Motors, Automobily, Autonomní vůz, Poplatek, Autonomní auto, Celá flotila, Absolutní moc, Největší riziko, Platforma, Flotila, Červené tlačítko, Největší hrozba, Celá platforma, Velká platforma, Autonomní vozidlo, Auto budoucnosti, Nový problém, Tesla, Původní plán, Lidský řidič, Hackerská skupina, Bezpečnostní tlačítko, Postupný krok



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

** Jak poznat, že je váš smartphone hacknutý? ** Hledejte známky po nestandardním chování telefonu ** Stačí když telefon vydrží méně nebo topí i v klidovém režimu...

Martin Chroust
Jak...Malware
Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Martin Chroust
Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru
Midnight Fight Express je ulítlá izometrická mlátička. Vyzkoušejte si ji hned teď
Michal Maliarov
VideoArkádyAkce
Kde se vzala potřeba velkých operačních pamětí v telefonech a kolik RAM zabírá Android?

Kde se vzala potřeba velkých operačních pamětí v telefonech a kolik RAM zabírá Android?

** RAM je po procesoru druhým nejdůležitějším HW parametrem ** Stará se o rychlý multitasking a o svižné načítání dat ** Věděli jste, kolik v RAM průměrně zabírá Android 12?

Martin Chroust
Virtuální RAMOperační paměť