Byznys | Facebook | Reklama

Facebook chystá Clear History a jeho finanční ředitel se už začíná děsit

Facebook loni na jaře v souvislosti s aférou okolo Cambridge Analytica přislíbil, že v dohledné době vyvine novou funkci Clear History. Ta by už podle svého názvu měla fungovat podobně jako vyčištění historie ve webovém prohlížeči.

Po klepnutí na tlačítko by tedy měla z databází Facebooku zmizet přinejmenším pomocná data, která o uživatelích nasbírala samotná sociální síť a aplikace třetích stran. Míra – nebo hloubka – této očisty však zůstává velkou neznámou, v absolutním měřítku by se totiž v podstatě jednalo o smazání obsahu celého účtu při zachování jeho existence. Jako byste jej právě teď založili.

Clear History dorazí už letos a CFO Facebooku se trošku bojí

Sociální síť na novince pracovala celý rok a nyní se finanční ředitel Facebooku nechal slyšet, že ji nabídne v průběhu letošního roku. Proč se k tomu vyjadřuje zrovna CFO David Wehner? Protože Clear History může mít obrovský dopad na podstatu byznysu sociální sítě.

Dejme tomu, že by si takto historii vyčistilo obrovské množství uživatelů. To znamená, že by sice třeba nepřišli o své příspěvky a fotografie, ale ze sítě by zmizela práva, která předali aplikacím třetích stran, nejspíše i lajky stránkám a produktům a tak dále.

Když si příliš mnoho lidí smaže historii, možná Facebooku přestane fungovat cílení reklamy

Podle Wehnera by se tím pádem smazal i behaviorální model každého uživatele, tedy laicky řečeno schopnost cílení reklamy, kdy může Facebook klientům nabídnout zobrazení jejich reklamy určitému cílovému publiku – třeba milovníkům smetanového pudinku.

Pokud by si však příliš velké množství fanoušků smetanového pudinku smazalo historii, takže by z Facebooku zmizely záznamy, že kdysi v minulosti dali lajk některému výrobci smetanových pudinků, Facebook nebude nadále vědět, že někdo takový vůbec existuje.

David Wehner tedy bude jistě spokojený, pokud se o novince, až jednou skutečně dorazí, dozví co nejméně lidí. Na stranu druhou, podobnou možnost smazání dat pro kontextovou reklamu nabízí i Google – a to už celé roky – a nezdá se, že by se jeho obchodní model jakkoliv hroutil.

Diskuze (13) Další článek: Bill Gates: na daních jsem zaplatil 10 miliard dolarů. Je to ale málo, bohatí by měli platit více

Témata článku: Google, Byznys, Web, Facebook, Sociální sítě, Mark Zuckerberg, Reklama, Vyčištění, Cambridge, Síť, Uživatelé, Ředitel, Pudink, Lajk, Sociální síť, Finanční ředitel, Cambridge Analytica


Určitě si přečtěte

3D tisk pro naprosté zelenáče: Co vyrobíte na laciném stroji za pár tisíc korun

3D tisk pro naprosté zelenáče: Co vyrobíte na laciném stroji za pár tisíc korun

** Domácí 3D tisk je dnes už finančně dostupný prakticky všem ** Lacinou tiskárnu pořídíte za pár tisíc korun ** Jak vlastně tisk probíhá a jak navrhnout, co vytisknout

Jakub Čížek | 66

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 34

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25