Byznys | Facebook | Reklama

Facebook chystá Clear History a jeho finanční ředitel se už začíná děsit

Facebook loni na jaře v souvislosti s aférou okolo Cambridge Analytica přislíbil, že v dohledné době vyvine novou funkci Clear History. Ta by už podle svého názvu měla fungovat podobně jako vyčištění historie ve webovém prohlížeči.

Po klepnutí na tlačítko by tedy měla z databází Facebooku zmizet přinejmenším pomocná data, která o uživatelích nasbírala samotná sociální síť a aplikace třetích stran. Míra – nebo hloubka – této očisty však zůstává velkou neznámou, v absolutním měřítku by se totiž v podstatě jednalo o smazání obsahu celého účtu při zachování jeho existence. Jako byste jej právě teď založili.

Clear History dorazí už letos a CFO Facebooku se trošku bojí

Sociální síť na novince pracovala celý rok a nyní se finanční ředitel Facebooku nechal slyšet, že ji nabídne v průběhu letošního roku. Proč se k tomu vyjadřuje zrovna CFO David Wehner? Protože Clear History může mít obrovský dopad na podstatu byznysu sociální sítě.

Dejme tomu, že by si takto historii vyčistilo obrovské množství uživatelů. To znamená, že by sice třeba nepřišli o své příspěvky a fotografie, ale ze sítě by zmizela práva, která předali aplikacím třetích stran, nejspíše i lajky stránkám a produktům a tak dále.

Když si příliš mnoho lidí smaže historii, možná Facebooku přestane fungovat cílení reklamy

Podle Wehnera by se tím pádem smazal i behaviorální model každého uživatele, tedy laicky řečeno schopnost cílení reklamy, kdy může Facebook klientům nabídnout zobrazení jejich reklamy určitému cílovému publiku – třeba milovníkům smetanového pudinku.

Pokud by si však příliš velké množství fanoušků smetanového pudinku smazalo historii, takže by z Facebooku zmizely záznamy, že kdysi v minulosti dali lajk některému výrobci smetanových pudinků, Facebook nebude nadále vědět, že někdo takový vůbec existuje.

David Wehner tedy bude jistě spokojený, pokud se o novince, až jednou skutečně dorazí, dozví co nejméně lidí. Na stranu druhou, podobnou možnost smazání dat pro kontextovou reklamu nabízí i Google – a to už celé roky – a nezdá se, že by se jeho obchodní model jakkoliv hroutil.

Diskuze (13) Další článek: Bill Gates: na daních jsem zaplatil 10 miliard dolarů. Je to ale málo, bohatí by měli platit více

Témata článku: Google, Web, Byznys, Sociální sítě, Facebook, Reklama, Mark Zuckerberg, Pudink, Cambridge, Lajk, Uživatelé, Sociální síť, Finanční ředitel, Síť, Cambridge Analytica


Určitě si přečtěte

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

** Kdysi nezničitelný pirátský web se potýká s problémy ** Z mnoha míst je už měsíce nedostupný ** Další krize dorazila v neděli

Jakub Čížek | 70

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené

** USA platí Rusku stamiliony dolarů za dopravu astronautů na ISS ** Dopravu amerických astronautů mají nyní převzít soukromé lodě ** Rusko je vytlačováno ze hry, mohou ho spasit vesmírní turisté

Petr Kubala | 64

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“

Čína si věří: „Naše hypersonické střely potopí americké letadlové lodě“

** Číně roste sebevědomí ** Nedávno uvedla, že její nové hypersonické střely mohou potopit velké letadlové lodě US Navy ** Podle komentátorů Čína nejspíše takové střely má, i když není jasné kolik

Stanislav Mihulka | 61

Více systémů na jednom počítači: Vybrali jsme nejlepší programy pro virtualizaci

Více systémů na jednom počítači: Vybrali jsme nejlepší programy pro virtualizaci

** Chcete na svém počítači vyzkoušet jiný operační systém? ** Jednoduchá cesta vede přes virtualizaci ** Přinášíme pět nejlepších programů virtualizaci operačních systémů

Karel Kilián | 107