Facebook | Reklama | Patenty

Facebook dokáže reklamy zacílit na jednotlivé domácnosti. Všem členům rodiny pak dokáže podbízet jednu věc

Facebook dokáže reklamy zacílit na jednotlivé domácnosti. Všem členům rodiny pak dokáže podbízet jednu věc | Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/winkyintheuk/5222939106">Darien and Neil</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/deed.cs">CC BY-NC 2.0</a>

Reklamní systém Facebooku dnes poskytuje nejlepší možnosti cílení, kdy lze filtrovat zasažení reklam velmi přesně podle mnoha kritérií na jednotlivé uživatele. Tyto informace sbírá v rámci všech informací, které mu vědomě i nevědomě dáváte - s. každou fotkou, příspěvkem, kde se pohybujete nebo označením „To se mi líbí“. Nyní si ale patentoval technologii, která využití soukromých dat posouvá na další úroveň.

Nový patent Facebooku se totiž zaměřuje na cílení reklam na celou domácnost. Vyhodnocování, kdo vše patří do jedné domácnosti, používá nejen přímé propojení na Facebooku a dalších službách, ale také podobnosti objektů na fotkách na daném místě, které zjistí z GPS informací fotky, IP adres a podobně.

S tím vším a řadou dalších věcí algoritmus počítá a využívá k tomu, aby jasně určil všechny členy domácnosti, na které poté bude možné reklamy cílit jednotně. Dle detailního popisu dokáže algoritmus rozpoznávat i jemné náznaku v textu, které se v příspěvku od uživatele vyskytují („zlatíčko“, „žena“ a podobně), což upřesní případné vztahy v rámci uživatelů, kteří patří do jedné domácnosti.

Cílená reklama na celou domácnost má mnoho využití - všem členům domácnosti lze například zobrazovat jednu nabídku na dovolenou, zábavný výlet a podobně.

Diskuze (5) Další článek: Pangea číslo 2? Experti předpověděli, jak bude vypadat další budoucí superkontinent

Témata článku: Facebook, Reklama, Patenty, Přímé propojení, Soukromá data, Člen rodiny, Detailní popis, Nejlepší možnost, Domácnost, Uživatelé, Fotka, Cílená reklama, Celá domácnost, Reklamní systém, Člen domácnosti, Nový patent, Rod


Určitě si přečtěte

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 32

E-mail zdarma - není čas změnit vaši starou adresu?

E-mail zdarma - není čas změnit vaši starou adresu?

** E-mail většina z nás za svůj život příliš nemění. ** Služby se ale vyvíjí a některé mají zajímavé funkce. ** Velkým lákadlem může být integrace do ekosystému dalších služeb.

Vladislav Kluska | 64

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Notebook do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 69

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

** Seznam nám prozradil detaily k jeho nové platformě SCIF ** V rámci jednoho privátního cloudu sjednocuje většinu služeb ** Vedle softwaru vyvíjí i vlastní hardware

Karel Javůrek | 14