Facebook | Reklama | Patenty

Facebook dokáže reklamy zacílit na jednotlivé domácnosti. Všem členům rodiny pak dokáže podbízet jednu věc

Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/winkyintheuk/5222939106">Darien and Neil</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/deed.cs">CC BY-NC 2.0</a>
Facebook dokáže reklamy zacílit na jednotlivé domácnosti. Všem členům rodiny pak dokáže podbízet jednu věc | Foto: <a href="https://www.flickr.com/photos/winkyintheuk/5222939106">Darien and Neil</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/deed.cs">CC BY-NC 2.0</a>

Reklamní systém Facebooku dnes poskytuje nejlepší možnosti cílení, kdy lze filtrovat zasažení reklam velmi přesně podle mnoha kritérií na jednotlivé uživatele. Tyto informace sbírá v rámci všech informací, které mu vědomě i nevědomě dáváte - s. každou fotkou, příspěvkem, kde se pohybujete nebo označením „To se mi líbí“. Nyní si ale patentoval technologii, která využití soukromých dat posouvá na další úroveň.

Nový patent Facebooku se totiž zaměřuje na cílení reklam na celou domácnost. Vyhodnocování, kdo vše patří do jedné domácnosti, používá nejen přímé propojení na Facebooku a dalších službách, ale také podobnosti objektů na fotkách na daném místě, které zjistí z GPS informací fotky, IP adres a podobně.

S tím vším a řadou dalších věcí algoritmus počítá a využívá k tomu, aby jasně určil všechny členy domácnosti, na které poté bude možné reklamy cílit jednotně. Dle detailního popisu dokáže algoritmus rozpoznávat i jemné náznaku v textu, které se v příspěvku od uživatele vyskytují („zlatíčko“, „žena“ a podobně), což upřesní případné vztahy v rámci uživatelů, kteří patří do jedné domácnosti.

Cílená reklama na celou domácnost má mnoho využití - všem členům domácnosti lze například zobrazovat jednu nabídku na dovolenou, zábavný výlet a podobně.

Diskuze (5) Další článek: Pangea číslo 2? Experti předpověděli, jak bude vypadat další budoucí superkontinent

Témata článku: Facebook, Reklama, Patenty, Fotka, Člen rodiny, Člen domácnosti, Rod, Reklamní systém, Celá domácnost, Uživatelé, Nejlepší možnost, Soukromá data, Nový patent, Domácnost, Cílená reklama, Detailní popis, PG & AMP, Přímé propojení


Určitě si přečtěte

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

Při tragické nehodě Tesly Model 3 byl zapnutý autopilot. Neudělal nic, ukázalo vyšetřování

** V březnu došlo k tragické nehodě Tesly Model 3 ** NTSB vydala předběžnou vyšetřovací zprávu ** V okamžiku havárie jel vůz v režimu Autopilota

Karel Kilián | 121

Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

** Speedtest stále častěji měří jen rychlost na poslední míli ** Ta však ale neodpovídá reálnému surfování ** Jak se tedy pokusit změřit tu skutečnou?

Jakub Čížek | 80

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 22