Facebook na každém z nás vydělává stovku měsíčně, každý den ho používá 1,32 miliardy uživatelů

  • Facebook zveřejnil nové finanční výsledky za poslední čtvrtletí
  • Meziročně vzrostl příjem o 43 %
  • Facebook hledá cesty, jak vydělat i v komunikačních aplikacích

Facebook má za sebou další čtvrtletí a tak zveřejnil podrobné finanční a další statistiky, které ukazují, jak se mu daří v rámci jeho produktů a služeb. Nejrozšířenějším produktem je samozřejmě sám Facebook, který stále nabírá nové uživatele a daří se tak stále masivně zvyšovat příjem i zisk.

V oblasti sociálních sítí je jednou z nejdůležitějších položek monetizace uživatele, a čím více jich máte, tím lépe. Facebook je mistrem v obou kategoriích a daří se mu tento model optimalizovat stále lépe. I přes svou velikost (jedná se o největší sociální síť na světě), totiž pořád rychle roste a to i ve srovnání s konkurenčními sociálními sítěmi, které mají mnohem menší počet uživatelů a teoreticky by tak mohly nabírat rychleji.

Facebook už před lety udělal jedno velmi správné a kritické rozhodnutí – začal se soustředit na mobilní zařízení a tedy i mobilní reklamu. Díky tomu se velmi rychle dostal do sedla obrovského rozmachu mobilních zařízení, které jsou pro účely sociální interakce používanější než klasické počítače.

Příjem už téměř 10 miliard dolarů

Když zmiňujeme významné optimalizace, tak myslíme opravdu významné – Facebook totiž za druhé čtvrtletí tohoto roku dosáhl na příjem 9,32 miliardy dolarů. To je o neuvěřitelných 45 % více, než ve stejném období minulý rok.

Je tak vidět, že se daří zvyšovat příjem z reklam, přičemž převážně se jedná o mobilní verze reklam. Facebook má ale stále v rukou esa v podobě komunikačních aplikací, kde s reklamou teprve začíná a zkouší ideální systém monetizace uživatelů. Jedná se tak o další obrovskou stroj na peníze. Facebook má v tomto případě rovnou dvě takové obrovské mašiny na peníze – Messenger a WhatsApp, přičemž každou aplikaci používá přes miliarda uživatelů každý den.

Zkrátka jakmile máte uživatele, je už poměrně jednoduché na nich vydělat a nejjednodušším způsobem je právě reklama.

Z každého z nás stovka měsíčně

Facebook tento měsíc dosáhl významného milníku, když se pochlubil, že počet měsíčně aktivních uživatelů přesáhl dvě miliardy, v této chvíli je to přesně 2,006 miliardy uživatelů, kteří alespoň jednou měsíčně použijí Facebook.

V případě uživatelů, kteří Facebook používají každý den, těch je rovněž opravdu hodně – 1,32 miliardy. A na každém tomto uživateli vydělává Facebook v průměru na globální úrovni kolem 4,73 dolarů, což je v přepočtu s aktuálním kurzem mírně přes sto korun. V samotné Evropě je to ale o něco více – 6,28 dolarů měsíčně na uživatele (přibližně 140 Kč).

Facebook bohužel nezveřejnil, kolik měl příjem přímo z Instagramu, který je rovněž stále populárnější. Dle odhadů by ale měl Instagram přinést sám o sobě přibližně čtyři miliardy dolarů tento rok, tedy dvakrát více než v roce 2016. Oproti tomu třeba Snapchat by měl dle odhadů dosáhnout na asi 770 milionů dolarů příjmů za celý rok 2017.

Vzhledem k tomu, že Facebook zkopíroval od Snapchatu do Instagramu a dalších produktů populární funkce jako jsou Příběhy (Instagram Stories), které už každý den používá přes 250 milionů uživatelů a Snapchat má celkově jen 166 milionů uživatelů, je to trochu smutné srovnání.

Více zaměstnanců, více hotovosti

Facebook rovněž stále rychle nabírá nové zaměstnance, kterých je už 20 658, tedy o 43 % více, než ve stejném období minulý rok. Také se mu daří spořit si na horší časy a na případné větší investice a akvizice. V hotovosti má totiž už k dispozici přes 35,5 miliardy dolarů.

S tím je vidět, že například dlouhý nástup virtuální reality Oculus VR, která asi ještě dlouho nebude výdělečná, ho příliš netrápí a Mark Zuckerberg to zkrátka vidí jako běh na dlouho trať, kde chce mít slušný náskok oproti ostatním technologickým společnostem. Jestli se mu totiž podaří jeho plán, ve virtuální realitě bude důležitou částí právě sociální platforma, kterou zkrátka jiní konkurenti v budoucnu nebudou mít k dispozici, alespoň nikoli v takovém globálním měřítku.

Díky skvělému vývoji Facebooku adekvátně reagují také investoři a jen tento rok už hodnota akcií Facebooku vzrostla o 40 %. Důvodem je kromě růstu také to, že se Facebooku dařit rozdělit byznys do mnoha různých produktů a tím zvyšovat počet zdrojů příjmů a snižovat nebezpečí případného propadu v konkrétním segmentu.

Témata článku: Facebook, Snapchat, Sociální sítě, Instagram, Virtuální realita, Statistiky, WhatsApp, Mark Zuckerberg, Evropa, Investice, Reklama, Finanční výsledky, Špatný čas, Aktivní uživatel, Sociální síť, Diktování, Mobilní reklama, Mobilní zařízení, Populární funkce, Nový zaměstnanec, Stovka, Nejdůležitější položka, Rozmach, Stejné období, Příběh