Burzovní makléři se ve čtvrtek nestíhali divit. Zatímco hodnota Meta (Facebooku) se náhle propadla o 200 miliard dolarů, Snap, společnost vlastnící sociální síť Snapchat, se poprvé dostala do zisku. Také se jí daří dlouhodobě získávat nové uživatele. Akcie posílily o více než 50 procent!
Snapchat chce udělat AR užitečnější. Metaverse odmítl, přesto ho trochu tvoří
Kontrast s Facebookem se nabízí. I když je Meta stále nesrovnatelně větší, její poslední finanční výsledky byly natolik špatné, že komentátoři řeší, zda je to začátek konce impéria Marka Zuckerberga. Facebooku klesl zisk a přišel poprvé po dlouhé době o uživatele, což investory natolik „rozhodilo“, že společnosti klesla hodnota o 4,3 bilionu korun. Je to největší propad v historii akciových trhů, jak konstatuje agentura Bloomberg.
Oproti tomu Snap má jen důvody k radosti. Ve stejnou chvíli, kdy se Facebook srovnával s propadem, Snap se poprvé ocitl v čistém zisku – 23 milionů dolarů. To není na poměry sektoru vysoká částka, ale od ztrátového provozu je to výrazný posun. Tržby Snapu vystoupaly na 1,3 miliardy dolarů (nárůst o 42 procent).
Facebook má problém. Ubylo mu uživatelů, klesl zisk a akcionáři začali panikařit
Nejdůležitějším faktem ale na celé prezentaci bylo, že Snapchatu se vytrvale daří získávat nové uživatele. Od chvíle, kdy mu Instagram ukradl co se dalo a síť se ocitla ve fázi klinické smrti, už je Snapchat opět populární. Jen za poslední čtvrtletí si připsal 13 milionů nových uživatelů a podobná čísla zaznamenával v předchozích měsících. Počet jeho aktivních denních uživatelů meziročně vyrostl o 20 procent.
Šéf společnosti Evan Spiegel přiznal, že Snapchat se musel v uplynulém období potýkat i s výraznými výzvami. Firmu podle něj zasáhla změna podmínek soukromí u Applu, takže výnosy z reklam nebyly takové, jaké by si představoval. Nicméně obecně to Snap zvládá dobře, podle jeho slov lépe než jiné firmy.
Spiegel také promluvil o chování uživatelů. Během pandemie lidé na Snapchatu provedli určitý odklon od Příběhů, už je tolik nezveřejňují ani si je neprohlížejí. Zato se zvedá sledovanost prémiového obsahu a tzv. Spotlight – krátkých videí, kterými Snapchat reagoval na TikTok. Ty jsou podle ředitele budoucnost.