Facebook si najal PR firmu, která psala negativní články o Googlu nebo Applu

Facebook se ještě nevzpamatoval z předchozích afér a musí čelí další, která je opět velmi vážná. Tentokrát se totiž týká jednání, které se rozhodně neslučuje s moderními „cool“ technologickými společnostmi, které navíc tvoří největší sociální sítě na světě.

Podle informací The New York Times totiž Facebook v roce 2017 najal PR společnost Definers Public Affairs, která se zaměřovala na psaní útočných a negativních článků například o Googlu nebo Applu, stejně tak snižování významu dezinformačního vlivu Ruska na Facebooku. Zároveň například negativně propagovala názor, jak je George Soros proti Facebooku a snažila se najít jeho finanční propojení se skupinami, které jsou proti Facebooku. Články měly být publikované v rámci NTK Network, od které přebírali informace i další.

Facebook se včera oficiální vyjádřil, že ukončuje spolupráci s Definers Public Affairs a popřel, že by si zmíněné typy článků objednal a snažil se vyvrátit i některé další informace, které deník přinesl. Je ale jasné, že strategie s odvrácením pozornosti je poměrně běžnou strategií a vzhledem k tomu, že aféry snižovaly ohodnocení Facebooku o miliardy dolarů, lze si představit snahy o to, aby se tyto dopady podařilo snižovat různými formami.

Diskuze (13) Další článek: eObčanka má už i aplikaci pro iOS. Vyzkoušeli jsme, jak funguje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,