Facebook | Sociální sítě | Finanční výsledky

Facebooku končí doba rychlého růstu, poprvé v historii ztrácí uživatele

Facebook měl za poslední tří měsíce příjem 12,78 miliardy dolarů, což je meziročně o 48 % více, protože ve stejném období v roce 2016 to bylo jen 8,63 miliardy dolarů. Čistý zisk se v posledním čtvrtletí dostal na 4,27 miliardy dolarů, zatímco před rokem to bylo 3,57 miliardy dolarů. Z finančního pohledu vypadá vše optimisticky, ale důležitá je oblast samotných uživatelů, ze kterých Facebook získává většinou peněz díky reklamě. A s počtem uživatelů už to tak optimistické není.

I když se celkový počet uživatelů Facebooku napříč celou planetou stále zvyšuje, ve zmíněném čtvrtletí to bylo o 14 % na 2,13 miliardy uživatelů (MAU – měsíčně aktivní uživatelé), v případě denně aktivních uživatelů (DAU) se jedná o nejmenší nárůst v historii – 32 milionů uživatelů na současných 1,4 miliardy.

Pro investory je ale mnohem odstrašující údaj o tom, že v rámci společného trhu USA a Kanady došlo poprvé v historii Facebooku k poklesu denně aktivních uživatelů, kterých bylo jen 184 milionů. V předešlém třetím čtvrtletí to bylo přitom 185 milionů denně aktivních uživatelů.

Sám Mark Zuckerberg se snažil problém obhájit tím, že to je plánovaný cíl Facebooku, který s novou verzi news feedu přišel o přibližně 50 milionů hodin denně (přibližně 5% propad), které uživatelé nyní netráví na Facebooku.

Facebook se podle jeho slov zaměřuje na vyšší kvalitu, snaží se potlačit virální příspěvky a obecně tak zlepšit sociální aspekt své sítě, která zasahuje celý svět. V poslední době totiž čelí Facebook obrovské kritice, jak z pohledu šíření fake news, tak i propagace nenávisti, ovlivňování voleb a tvorbě závislosti a depresí.

Ztráta množství zobrazení sice na první pohled může vypadat hrozivě, ale Facebook to může ve výsledku regulovat vyšší cenou za jedno zobrazení, takže si zajistí stejné či lepší příjmy jako doposud. A společnosti rozhodně od Facebooku a jeho reklamní platformy v brzké době jen tak neutečou – stále se jedná o platformu, kde lze nejlépe cílit na konkrétní uživatele.

Facebook je ale kritizován i za omezování dosahu příspěvku v rámci vybudovaného marketingového kanálu – typicky stránky. Majitelé stránek tak i přes dlouhodobé budování komunity musí platit stále více, aby se nový příspěvek dostal ke všem odběratelům. Kromě jiného za to může i zmíněný nový algoritmus zdi, kdy se více zobrazují příspěvky rodiny, přátel a lokálních komunit než samotných stránek.

Diskuze (9) Další článek: Pozor, špatný spánek může být příznakem nástupu Alzheimerovy choroby

Témata článku: Byznys, Microsoft, Facebook, Sociální sítě, USA, Finanční výsledky, Reklama, Mark Zuckerberg, Sociální aspekt, Milión hodin, Uživatelé, Drtivá většina, Reklamní platforma, Zobrazení, MAU, Celkový růst, Čtvrté čtvrtletí, Čistý zisk, Poslední měsíc, Příspěvek, Čtvrtletí, Pozitivní zpráva, Celý svět, Celá planeta, Společný trh


Určitě si přečtěte

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

10 novinek Androidu 10, které vás budou bavit

Jan Láska, Vladislav Kluska | 27

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

** Je to velké jako Raspberry Pi ** Ale je to až o několik řádů rychlejší ** Dorazil nám exotický Google Coral s akcelerátorem Edge TPU

Jakub Čížek | 18

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 6