Když budou všude autonomní vozidla, tak k čemu bude pokutovací auto? To bude pokutovat za to, že moje auto získáva z dopravy jiné informace, než ono policejní? V tom případě by se měl spíše pokutovat správce informačního systému za to, že nepodává správné informace (např omezení rychlosti) nebo výrobce vozidla za poruchu systémů (např. špatné vyhodnocení aktuální rychlosti). Nebo Ford již preventivně počítá se vzpourou strojů a třeba tím, že autonomní vozidla naschvál začnou překračovat rychlost třeba o 20%? Bude v době plně autonomní pořád nutné nějak předepisovat rychlost? Už dnešní poloautonomní vozy umí na aktuální provoz reagovat rychleji, než člověk. Úplně v pohodě si dovedu představit, že na magistrále uprostřed města klidně bude moci být provoz při rychlosti 150km/h, protože se odtraní chybný lidský faktor. Samozřejmě lze namítnout, že ten bude venku, např chodec, ale jakmile ten ohrozí dopravu, ta se přece automaticky přizpůsobí.