Foursquare spojuje síly s Factual, geolokační sociální síť bude sloužit k cílení a měření reklamy

Provozovatel geolokační platformy Foursquare oznámil spojení se společností Factual. Finanční podmínky dohody jsou neveřejné, Foursquare má nadále působit pod svým původním názvem a u kormidla zůstává i zakladatel a generální ředitel David Shim. Do představenstva firmy nastupuje ředitel Factual Gil Elbaz a spoluzakladatel Dennis Crowley.

Shim upřesnil, že fúze proběhla dříve, než koronavirus obrátil svět vzhůru nohama. Mluvčí pak dodal, že z obou původních firem bude propuštěno několik zaměstnanců.

Jak šel čas s Foursquare

Foursquare vznikl v roce 2009 jako geolokační aplikace, která umožňovala lidem přihlašovat se na různých místech, jako jsou například restaurace, firmy a další. Údaje o přihlášeních byly sdíleny s přáteli a uživatel za ně sbíral virtuální odznaky. Jednalo se tak o sociální síť s prvky gamifikace.

Postupem času se Foursquare vyvinulo v marketingovou a reklamní platformu, využívající dobrovolné sdílení informací o poloze a navštívených místech. V roce 2014 pak firma rozdělila svou mobilní aplikaci na dvě: Foursquare City Guide a Swarm. Zatímco Swarm byl v podstatě pokračovatelem geolokační sociální sítě, Foursquare City Guide měl ambice stát se lokálním průvodcem a konkurovat Yelpu.

V dalších letech pak Foursquare zpřístupnil API a SDK pro vývojáře, kteří tak mohli do svých aplikací integrovat užitečné funkce závisející na poloze. Toho využil například Uber k tomu, aby zájemci o odvoz mohli zadávat název podniku, restaurace či obchodu místo jeho přesné adresy.

Díky desetiletým zkušenostem je technologie určování polohy, označovaná jako Pilgrim, mimořádně přesná. Dokáže tak například identifikovat, ve kterém patře obchodního centra se zákazník aktuálně nachází a jaké podniky má ve svém okolí. Díky tomu mohou aplikace poskytovat „kontextové zážitky na správném místě ve správný čas“.

Spojení s Factual

S kým se vlastně Foursquare spojuje? Se stejně starou firmou Factual, která odstartovala jako „repozitář otevřených dat“, ale postupem času se stále více zaměřovala na využívání lokalizačních údajů ke zlepšení cílení reklamy.

Tím se pomalu ale jistě dostáváme k tomu, proč je vlastně Foursquare pro Factual tak zajímavé. Součástí byznys plánu je totiž schopnost sledovat úspěch marketingových kampaní a měřit, zda reklama skutečně přiměla lidi k fyzickým návštěvám obchodů.

Generální ředitel Gil Elbaz vidí ve spojení nejen obrovskou příležitost v oboru reklamy, ale také nutný krok v boji proti duopolu Googlu a Facebooku. Foursquare se dle jeho plánů má stát nezávislým, spolehlivým a důvěryhodným poskytovatelem údajů o poloze.

„Pracovníci v marketingu potřebují nezávislou a neutrální stranu, které mohou důvěřovat, pro měření, kontinuitu a pro opravdové inovace. Tato dohoda představuje více než 30 let společných zkušeností, během kterých jsme působili jako nezávislý zdroj polohy.“ uvedl Elbaz.

Diskuze (1) Další článek: Safari bylo děravé. Kliknutím na odkaz se útočník dostal k obrazu z kamer na iPhonech i Macboocích

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,