Kancelářské profese nejsou dělníci u pásu. Pokud musí pracovat na 100 % jednou v měsíci nebo v roce, aby stihli termín a zaměstnavatel nedostal pokutu, tak zbytek času mohou mít nêjakou sekundární činnost a připravovat si podklady pro kritické období, ale nikdy nebudou vytížení na 100 %. Buzerovat je sledováním moc nepomáhá.
A jak píše diskutující nade mnou. Důležitá je odvedená práce. Je na manažerovi, aby práci přiděloval realisticky a ohlídal si její plnění. Navíc efektivita práce je u různých lidí zcela odlišná. Co trvalo sekretáře celý den, jsem pomocí vzorců Excelu zvládl za hodinu a kolega přidal makra a byla to pak práce na 5 minut... jenže z mé zkušenosti se sledováním, lidé se stávají efektivnějšímu v předstírání práce, ale efektivita míří k nule... leckdy je lepší někoho být chytrý, práci si usnadnit, a dát mu čas “za odměnu” věnovat se svým věcem. Jen je potřeba, aby si nadřízený ohlídal plnění úkolů a kvalitu práce.
Pokud se přijde na to, že člověk, co sice jediný v týmu uměl makra a udělal toho třikrát tolik než ostatní, trávil půlku pracovní doby na internetových fórech a je vyhozen a najme se brigádník, kterému by teoreticky měla stačit poloviční pracovní doba, tak se ukáže, že rázem celý tým nestíhá, začnou se dělat přesčasy, všichni jsou vytížení na 100 %, z jednoho brigádníky jsou čtyři, ale produktivita je poloviční...
Mimochodem obdobně to platí pro vedoucí, někdo práci efektivně deleguje, vše mu funguje a kromě pár mailů a telefonátů nic nedělá. Někdo se snaží kontrolovat práci všech podřízených, vždy má poslední slovo, dělá přesčasy a stejně nestíhá.
Sledovat práci má smysl u robotů a lidí, co jsou zatím levnější náhrada za roboty...